Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Samsung SM5 Nova 2015: další facelift pro korejský Renault Latitude
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ze změn zahrnujících také kvalitnější materiály v interiéru nebo rozšířenou výbavu již sedan (ne)prodávaný v Evropě profitovat nebude.
Třetí generace Samsungu SM5, kterou v Evropě známe jako Renault Latitude, je na trhu již od roku 2009. Za tu dobu se dočkala několika faceliftů, které měly vůz udržet v popředí zájmu publika. Důvod je prostý, sedan střední třídy představuje pro korejskou značku vskutku zásadní želízko v ohni. Krátce po svém debutu totiž sbíral na 700 objednávek denně. Posléze sice tak enormní zájem opadl, i loni si však model SM5 koupilo v průměru 2 500 zákazníků měsíčně. A právě o tuto klientelu Samsung nechce přijít, pročež tu máme další modernizaci.
Ta se zvenčí soustředí zejména na přední část vozu, kde najdeme novou čelní masku s větším množstvím chromu než doposud. Přepracován pak byl i nárazník, ve kterém trůní nové mlhovky tvořené diodami. To je ale vše, přesunout se tak můžeme na záď, kde se objevují nové dekorativní prvky zvyšující přitažlivost karoserie. Zmínit pak ještě můžeme nová litá kola či zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly, tím ale v rámci exteriéru končíme.
V interiéru již korejská automobilka příliš neřádila, zaevidovat totiž můžeme pouze kvalitnější plasty. Ve vyšších výbavách je možné počítat s dřevěným obložením, standardem se pak nově stává zpětné zrcátko s funkcí Hi-Pass, díky kterému je možné spárování chytrého telefonu s palubním displejem. Opomenout pak nesmíme ani příchod multimediálního systému R-Link2 s vícero funkcemi a aplikacemi.
Pod kapotou již k žádným zásadním změnám nedošlo, počítat lze tedy i nadále se čtyřmi pohonnými jednotkami. Základem je benzinový dvoulitr, jehož 141 koní přenáší na přední kola převodovka CVT. Dále je na řadě přeplňovaná jedna-šestka o 190 koní, která je standardně spárována s dvouspojkovým automatem EDC. Ta samá převodovka pak nechybí ani u 1,5litrového dieselu naladěného na 110 koní.
Posledním agregátem je opětovně dvoulitr LPI, ten však kromě benzinu dokáže spalovat rovněž LPG. Produkovat má 140 koní, jejichž přenos má opět na starosti CVT. Podle odhadů značky by se přitom právě pro tento model mělo rozhodnout okolo 60 procent kupujících, výhled na letošní rok pak počítá se 30 tisíci registracemi. Oproti loňsku tak zjevně nemá dojít ani k nárůstu, ani k poklesu, pouze k zachování stávajících čísel.
Dodat lze již pouze tolik, že veškeré změny zůstanou poplatné pouze korejskému trhu. Zmiňovaný Latitude totiž na Starém kontinentu příliš neuspěl, načež Renault pomalu končí s veškerým marketingem a stejnou chybu prý již zopakovat nehodlá.
















Samsung SM5 dostal pro letošní rok přízvisko Nova a také lehce přepracovanou přední část. Uvnitř pak nabízí kvalitnější materiály
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva