Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Altea a Altea XL definitivně končí, musí udělat prostor novému SUV
21.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropským zákazníkům již MPV nejsou příliš po chuti, přednost dávají spíše SZV. Tyto nákupní trendy se promítnou i do nabídky Seatu.
Není tomu dlouho, co jsme publikovali rešerši magazínu What Car?, která se zaměřila na nejvíce a nejméně spolehlivá nová i ojetá auta. Mezi MPV překvapivě vyhrál Seat Altea, tedy vůz, který přišel na svět již v roce 2004. Za sebou má tedy rozhodně úctyhodnou kariéru, která zpočátku byla lemována relativně vysokými registracemi. Kupříkladu před osmi lety se prodalo takřka 75 tisíc exemplářů. Loni však již Seat vyexpedoval jen 18 254 vozů, tedy přibližně čtvrtinu, po 10 letech na trhu to ale nelze označit za neúspěch.
Proč Seat Aletu neinovoval, je známé - už dříve padlo rozhodnutí o ukončení výroby bez přímého nástupce. Podle původní informací se měly montážní linky zastavit v květnu letošního roku, nakonec však zůstaly v provozu o nějaký ten pátek déle. Nyní však španělská automobilka přišla s definitivním rozhodnutím, které se netýká pouze Seatu Altea, ale také spřízněného modelu s přídomkem XL.
Konkrétní datum konce kariéry těchto typů sice oznámeno nebylo, do příštího roku s nimi ale už určitě nepočítejme. Namísto něj se totiž značka hodlá soustředit na příchod nového SUV, které se letos představilo jako produkci ne až tak vzdálený koncept 20V20.
Jak jsme uvedli před pár dny, produkční verze jménem Prostyle se ukáže na březnové motor show v Ženevě. Do prodeje pak zamíří v následujících měsících, přičemž sjíždět bude z výrobních linek Škody v Kvasinách. Svým způsobem tak rozhodně neohrožuje existenci modelu Altea, neboť ten se montuje ve španělském Martorellu. Vyřazení MPV z nabídky je tak spíše záležitostí obchodní či marketingovou a - přiznejme si - také logickou, než aby ve hře byla nedostatečná kapacita.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že kromě již zmiňovaného SUV postaveného na platformě MQB, chystá španělská automobilka ještě menší crossover. Ten bude vycházet z nového Seatu Ibiza, přičemž očekávat jej máme v roce 2017. Opět u toho nebudou chybět modulární komponenty, jen protentokrát ve zkrácené verzi.






Seat Altea po jedenácti letech definitivně končí ve výrobě, nahradí jej nové SUV
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 9 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
dnesLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 6 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 7 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 9 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 10 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva