Seat e-Mii je malý španělský elektromobil. Do výroby míří, do prodeje ne

Rychlejší verze Volkswagenu e-up! vznikne v deseti kusech. Všechny poslouží jako vnadidlo pro budoucnost i jako laboratoř pro nové technologie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat e-Mii je malý španělský elektromobil. Do výroby míří, do prodeje ne

27.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat e-Mii je malý španělský elektromobil. Do výroby míří, do prodeje ne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rychlejší verze Volkswagenu e-up! vznikne v deseti kusech. Všechny poslouží jako vnadidlo pro budoucnost i jako laboratoř pro nové technologie.

Šéf Seatu Luca de Meo na počátku tohoto roku prohlásil, že do dvou let můžeme očekávat první elektromobil španělské automobilky. Tato novinka by měla stát okolo 20 000 Eur (cca 540 tisíc korun), ovšem až po započtení různých vládních dotací. Následována pak má být řadou novinek s alternativním ústrojím, jenž by všechny měly stanout na modulární platformě MEB, kterou vyvinul koncern VW Group.

„Musíme využít výhody, která spočívá v investici Volkswagenu do elektrické architektury. Je to velká příležitost - nemusíme začínat úplně od začátku,“ uvedl k oné elektrické expanzi Dr. Matthias Rabe, šéf vývoje španělské značky. Jeho slova by přitom mohla být v rozporu s aktuálně odhaleným Seatem e-Mii, tedy elektromobilem, který platformu MEB rozhodně nevyužívá.

Malý hatchback vyrostl na stejných základech jako Volkswagen e-up!, který známe již od roku 2013 a který ve svých útrobách kostí 82 elektrických koní a 210 Nm točivého momentu. S lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 18,7 kWh by přitom měl zvládnout teoretických 160 kilometrů, zrychlení z klidu na stovku ale pokoří za 11,3 sekundy. Tedy takřka o sekundu rychleji než jeho německý příbuzný.

Je tedy zjevné, že Seat u hnacího ústrojí provedl některé změny, jenž rovněž souvisejí s dobíjením. To u standardní domácí zásuvky zabere devět hodin, v případě veřejných rychlodobíjecích stanic však postačí na 80procentní kapacitu baterií půl hodiny. I přes veškerou tuto práci ovšem španělská značka nepočítá s prodejem verze e-Mii, místo toho je novinka brána jako vnadidlo pro budoucnost.

Kromě toho e-Mii otestuje také řadu služeb, jimiž se Seat momentálně zabývá. Proto vznikne 10 exemplářů, které budou v Barceloně a jejím okolí sloužit car sharingu, tedy sdílení aut. Přístupné přitom budou skrze digitální klíč v mobilních telefonech. V první fázi je ovšem nebude užívat veřejnost, ale pracovníci nového oddělení Metropolis: Lab Barcelona, kteří se zabývají vývojem nových technologií.

Mezi ně patří kupříkladu prediktivní navigační systém, který vám nabídne objízdné trasy v případě dopravních kolon na silnicích, jenž byste užili primárně. Dále se ono oddělení zabývá třeba vyhledáváním volných parkovacích i mobilní platbou za ně. Tyto technologie se přitom dostanou do výroby mezi příštím a přespříštím rokem, tedy ještě předtím, než dorazí onen první sériový elektromobil Seatu.


Seat e-Mii je malý španělský elektromobil. Do výroby míří, do prodeje ne - 1 - Seat e-Mii 2017 prvni foto 01aSeat e-Mii je malý španělský elektromobil. Do výroby míří, do prodeje ne - 2 - Seat e-Mii 2017 prvni foto 02
Nový Seat e-Mii se ukázal na kongresu v Barceloně. V ulicích španělské metropole přitom bude sloužit jako vývojová laboratoř

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.