Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml
2.9.2019 | Petr Prokopec
Asi jen málokomu uniklo, že německý Volkswagen mění svoje logo, neboť kolem toho dělá haló už skoro rok. Nezměnil na něm přitom téměř nic, Seat přistoupil k větší modifikaci identity svých modelů a činí tak v naprosté tichosti.
Volkswagen potupně přechází na nové logo a dělá kolem toho snad až zbytečný humbuk. Není přitom sám, kdo v rámci koncernu činí podobné změny. Také Seat mění identitu svých aut, na rozdíl od „lidového vozu“ se však změnami příliš nechlubí. A to přesto, že z posledních španělských novinek je zřejmé, že Španělé počítají s většími změnami než jejich němečtí kolegové.
Měnit se font písmen, kterým jsou označeny modely Seatu. Poprvé se objevil na konceptu el-Born, v jehož případě ovšem nebylo jisté, zda designéři zkrátka jen nedostali o trochu volnější ruku. Nicméně následně Španělé představili své elektrické Citigo, tedy model Mii electric, v jehož případě druhá část názvu již taktéž byla psána jinak, než jsme si v uplynulých dekádách zvykli. Když pak před pár dny dorazil ještě plug-in hybridní Seat Tarraco, bylo už jasné, že u automobilky došlo ke změnám, skoro nikdo si toho ale nevšiml.
Je přitom otázkou, proč Seat nový font písmen nikterak důkladněji nepředstavil, přeci jen v tomto případě se jedná o zásadnější modifikaci než u Volkswagenu, kde by lidé nehltající automobilové novinky ani nepoznali, že je něco jinak. Logo VW je víceméně jen méně plastické, trochu tenčí a W ze zkratky VW je více odsazeno od okraje. To je celé.
Vraťme se ale ke španělské automobilce, kde prozatím nový font je spojen pouze s elektrifikací. Není proto jisté, zda se „ručně psaných“ nápisů dočkají i vozy poháněné pouze benzinovým či dieselovým ústrojím. A jelikož jsme již zmínili, že oficiální vyjádření prozatím chybí, budeme se dále věnovat už jen modelu Tarraco PHEV, a to i z toho důvodu, že obdobné či stejné plug-in hybridní ústrojí dostane během pár měsíců také Škoda Kodiaq.
Proč onen náznak nejistoty v předchozí větě? Zejména proto, že Španělům se zjevně povedlo lépe spárovat výkonové špičky 1,4litrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru. První zmíněná jednotka totiž stejně jako v případě Škody Superb iV dává k dobru 150 koní, zatímco ta druhá produkuje stejných 116 koní. Nicméně zatímco u českého vozu je soustava spojena s maximem v podobě 218 koní, Tarraco PHEV nabízí řidiči 245 koní.
Kam tedy zamíří plug-in hybridní Kodiaq, není jisté. Tedy stran skutečnosti, že bude nejspíše rovněž párovat postarší jedna-čtyřku s elektromotorem a bateriemi o kapacitě 13 kWh. Ty umožňují elektrický dojezd přes 50 kilometrů, stejně jako se zároveň podílí i na nereálné spotřebě pod 2 litry benzinu na 100 km. Jízdní dynamika by však již měla být snadno dosažitelná, počítat přitom lze se sprintem na stovku za 7,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 217 km/h.
Kromě prostoru pod kapotou se španělská novinka proměnila také po stránce vizuální, za čímž stojí skutečnost, že je nabízena ve sportovním hávu FR. Nechybí tedy třeba střešní spoiler či vypouklejší blatníky, pod něž se nastěhovala 19palcová litá kola. Ty lze za příplatek nahradit dvacítkami. Vše pak podtrhuje nová unikátní barva Fura Grey, se kterou dorazila vyšší standardní a sportovněji laděná výbava v interiéru.
Se sportovními sedadly či navigačním systémem doplněným 9,2palcovým displejem zamíří Tarraco PHEV do prodeje v průběhu příštího roku. Na ceny je tedy prozatím brzy, jakkoliv je jisté, že nízké rozhodně nebudou. Plug-in hybridní verze zpočátku bude k mání jen ve výbavě FR, aby tak novinka mohla symbolizovat nejsportovnější a zároveň i nejefektivnější verzi v nabídce.


Jako první se novým fontem pochlubil koncepční Seat el-Born...


...po němž dorazilo elektrické Mii...








...a nejnověji plug-in hybridní Tarraco. Je tedy zjevné, že změna je trvalá, byť prozatím ji lze spojit pouze s elektrifikací a hybridizací
Zdroj: Seat
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 21 minutami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před hodinou
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 4 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
