Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW bůh ví proč láká na zářijové odhalení nového loga, které používá už od března
23.8.2019 | Petr Miler
Některé firmy jsou mistry umělých dramat při odhalování čehokoli a u automobilek už jsme si na to snad i zvykli. Co nyní provádí Volkswagen, je ale i nad naše chápaní.
Říká se tomu postupné odhalování a v posledních letech jde o marketingovou normu při uvádění skoro jakéhokoli produktu v jakémkoli oboru. Když bude v plánu třeba v červenci 2020 představit nový automobil, touto dobou se do ulic pošlou maskované prototypy, ze kterých bude výrobce postupně odstraňovat kamufláž. Souběžně vypustí pár zpráv do médií, tu se postará o nějaký únik informací či pohledů na jistý detail a nakonec přijde závěrečná gradace - fotka čepičky ventilku, záběr na LED v jednom ze světel, snímek šroubku držící zpětné zrcátko...
Dobře, trochu přeháníme, ale tak nějak to chodí a zdaleka ne jen v automobilovém průmyslu. Povšimněte si, jak třeba producenti 25. pokračování příběhů Jamese Bonda lákají už pár měsíců na film, který se do kin dostane skoro až za rok - tu záběr z natáčení, tu oficiální upoutávka, nedávno odhalení jména filmu No Time To Die vyvedeného fontem jak ze seriálu The Love Boat... Na konci je finální odhalení hotového produktu, o kterém kvůli tomu všemu ví mnohem více lidí, než kdyby došlo k jednorázové premiéře. Třeba proto, že chtějí vidět celé zpětné zrcátko, ne jen šroubek jej držící.
Automobilky jsou na toto experty a třeba česká Škoda patří ke světové špičce. Většinou už tyto snahy ignorujeme, neboť jsou únavné, nicneříkající a někdy i trochu trapné. To když například unikne záběr celého auta, ale výrobce dál ukazuje kryt světlometu. Chápat krok, kterého se včera dopustil Volkswagen, je ale přes všechny předchozí zkušenosti obtížné.
Wolfsburská automobilka vypustila do světa tiskovou zprávu, že na autosalonu ve Frankfurtu odhalí své nové logo. Neodhalila tedy nic, šlo jen o avízo. Spousta médií z celého světa to pak zmiňovala jako velkou věc a kráčela v tajemných stopách tiskového oddělení Volkswagenu, které naznačovaly, že logo bude skromnější, pouze dvoudimenzionální, lépe se bude vyjímat na digitálních platformách... Bylo to, jako kdyby před lidmi kráčel nahý císař a všichni se tvářili, že má krásné nové šaty.
Nemá, tenhle císař mezi logy je měsíce nahý a vůbec nechápeme, proč VW nyní dělá kolem odhalení takové tance. Kdyby nyní oficiálně logo představil s kvalitní grafikou, záběry na něj na autech, v showroomech, na webu apod., ještě bychom to pochopili, ale teď lákat? Na něco, co se stane za měsíc? Když v březnu už jsme ho viděli celé v docela slušné kvalitě a ještě před tím se objevilo na prototypech Golfu VIII? To zavání absurdním dramatem.
Kdyby navíc šlo o nějakou dramatickou změnu jedné z nejznámějších světových značek, budiž, to by byla velká věc. Ale VW v podstatě vzal plaketku se starým logem, majznul do ní kladivem, aby nebyla plastická, spodní W oddělil od kruhu kolem, mezi ním a V udělal možná menší mezeru a zřejmě trochu zúžil font. To je celé. Proč na budoucí odhalení takové věci lákat pět měsíců poté, co jsme ji viděli na dresech v klipu německé fotbalové asociace (DFB), kterou VW sponzoruje?
Z tiskové zprávy VW tedy budeme citovat jen tolik, že automobilka po oficiálním odhalení této svérázné novinky počítá s jejím rozmístěním po 10 000 dealerstvích ve 171 zemích světa, což bude vyžadovat použití okolo 70 000 znaků. To bude vskutku náročná logistická akce. Jinak jde ale o mnoho povyku pro nic...
Záběry z příprav propagačního klipu DFB už v březnu ukázaly nové logo VW
Vidět bylo také na prototypech nového Golfu, i když právě na maskovaných vozech bývá obvykle zakryté
Srovnání s dosavadním řešením odhaluje minimální změny
Nakonec i celý nový Golf s novým logem jsme viděli bez maskování. Na prototypech byla možná jen skromnější nálepka, vizuální dojem je ale stejný - totéž v bledě modré
Zdroj. Volkswagen
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva