Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Koenigseggu může z mobilu sledovat všechna auta značky. A chystá revoluci
16.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původně měli Švédové po všech jejích předchůdcích nabízet jen novou Regeru, realita ale bude nakonec jiná. Vedle ní bude k dispozici také nové GT.
Osud automobilky Koenigsegg je do značné míry podobný značce Pagani. Obě firmy vznikly prakticky z ničeho a nyní nabízí jedny z nejvíce žádoucích supersportů planety. V rámci objemu produkce jsou na tom ale Italové o něco lépe, neboť Koenigsegg dosud vždy nabízel jediný model a vyráběl pouhých 25 aut za rok. To se ovšem může změnit.
Švédská automobilka totiž navzdory dříve proklamovanému odhodlání současně nabízet vždy jen jediný typ chystá nástupce Agery, který bude k dispozici po boku nejnovější švédské hvězdy, Regery. Může se zdát, že Koenigsegg nabízí dva modely už nyní, ale není tomu tak - Agera už je nějaký čas vyprodaná a firma pouze dokončuje výrobu zbylých exemplářů z pětadvacetikusové edice varianty RS a tři kusy tzv. Final Edition. Pak se za tímto modelem definitivně zavře voda.
Měla to být Regera, kterou jste si - stejně jako dnes - mohli u Koenigseggu jedině objednat, podle Harryho Metcalfa, který s na ženevském autosalonu hovořil se samotným Christianem von Koenigseggem, ale mimo ní dorazí i zcela nový supersport. I když spojení „zcela nový“ je s ohledem na dosavadní historii značky poměrně odvážné. Koenigsegg již po dvě dekády pokračuje v evoluci své prvotiny a očekávat tedy nejspíše znovu můžeme přeplňovaný pětilitrový osmiválec zabalený do lehké karbonové karoserie. Nicméně novinkou nejspíše bude elektrická podpora, která bude mít kořeny v modelu Regera. Ten zůstane amostatnou linií do vyprodání plánovaných 80 vyrobených exemplářů, z nichž všechny budou mít namísto tradiční převodovky revoluční systém KDD.
Nový model se podrží tradičnějšího řešení, je však otázkou, kdy jej můžeme v nabídce očekávat. Jelikož kapacity firmy zůstávají omezené, bude třeba vyčkat, než poslední Agera sjede z výrobních linek. Nástupce stávajícího modelu se tak objeví nejspíše až v příštích letech, kdy se exkluzivní klub majitelů aut této značky bude dále směle rozrůstat. Tyto lidi přitom nespojuje jen bohatství a vášeň pro auta, jsou díky přístupu automobilky ve vzájemném kontaktu skrze vlastní skupinu na WhatsApp, kromě toho mohou počítat s unikátní aplikací Koenigsegg Owners App.
Její podstatou jsou kupříkladu statistiky spojené se závodními okruhy či časy, jichž na nich bylo dosaženo. Dále jsou pro ně připraveny softwarové aktualizace, které jsou přes internet dirigovány přímo ze Švédska a které vylepšují mnohé elektronické systémy všech vozů stejným způsobem jako u Tesly. Součástí všeho je pak i GPS lokátor, který posílá data o výskytu jednotlivých aut zpět Koenigseggu.
Zakladatel automobilky tak má ve svém mobilu aplikaci, přes kterou může na dálku sledovat polohu všech aut, které značka kdy vyrobila. „Technicky je i možné, aby v každém voze byla umístěna kamera, díky které bych mohl sledovat řidiče, to by ale bylo trochu strašidelné,“ říká k celé záležitosti s úsměvem Christian von Koenigsegg.
Šéf značky zároveň dodává, že jeho lokátor není jakýmsi Velkým bratrem, chce tím dokázat, nakolik si švédská automobilka váží svých zákazníků, se kterými chce být v neustálém kontaktu a být s to jim pomoci v jakékoli situaci. Navíc se tak od majitelů Koenigsegg dozvídá informace o tom, jakým způsobem svá auta využívají, což mu pomáhá právě při vývoji nového modelu. Tím se nám kruh uzavírá...
Celá série Koenigseggu Agera RS je sice již rozprodaná, nikoliv však dodaná. Jakmile se tak stane, přijde značka s nástupcem
Kromě toho bude po celou dobu k mání také Regera
Zdroje: Harry Metcalfe, Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz