Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody řekl, kdy by se nejluxusnější SUV značky mohlo začít prodávat u nás
11.4.2019 | Petr Prokopec
Je to nejluxusnější, nejstylovější a nejdražší model české automobilky, přesto jej v České republice nekoupíte. Šéf Škody to chce změnit.
Pokud dnes jako výrobce aut přijdete s novým SUV, můžete víceméně automaticky počítat s úspěchem. Maserati nám sice dokazuje, že i v tomto pravidlu je třeba hledat výjimky, jde ale jen o pár procent případů, naprostá většina SUV se veze na vlně velkého zájmu. Výjimkou nejsou ani SUV Škody, jejíž aktuální portfolio čítá již čtyři takové modely. Nikoliv však v Evropě, kde byl dosud k dispozici pouze Karoq a Kodiaq a teprve nyní k nim přibývá místní Kamiq. V čínské nabídce figuruje rovněž tamní Kamiq a především Kodiaq GT. A zatímco v případě prvního vozu není moc o co stát, po druhém by se na Starém kontinentu jistě jen zaprášilo.
Škoda však musí dokola řešit problém, jenž se týká plné kapacity továren a o kterém jsme se naposledy zmiňovali včera. Jde samozřejmě o problém, který by velmi rád řešil každý výrobce, nicméně stále je to problém. A k jeho rozlousknutí jen tak nedojde. Je totiž třeba pamatovat na skutečnost, že sice další koncernový podnik je v plánu a díky němu dojde na nemalou rošádu na montážních linkách, což kapacitu nemalou měrou uvolní, nicméně k jeho otevření nedojde zítra.
„Jednoduše je to otázka kapacity,“ potvrzuje výše zmíněné šéf značky Bernhard Maier. „A my nyní nemáme kapacitu na to, abychom Kodiaq GT vyráběli a prodávali v Evropě. Věřte mi ale, že bych nedělal nic raději, než že bych Kodiaq GT v Evropě prodával.“ Maierovy touhy lze přitom plně pochopit, neboť stylové SUV by zamířilo na vrchol nabídky značky a jako takové by generovalo nemalé finance. Zároveň by nemalou měrou vylepšilo již tak působivé image automobilky.
Jakkoliv ovšem Škoda nabídne Kodiaq GT i na jiném trhu než v Číně, nejdříve půjde jen o asijské země blízké tamním montážním linkám. Starý kontinent má tedy prozatím smůlu, a to minimálně na příští čtyři roky. K otevření další továrny by mělo dojít až v roce 2022, až pak lze hovořit o příchodu dalších modelů, jejichž výroba dnes není v plánu.
Můžeme pak již jen dodat, že Kodiaq GT měří 4,63 metru na délku, 1,88 metru na šířku a 1,65 metru na výšku. Vůči základnímu SUV je o trochu kratší i nižší, zároveň však disponuje identickým 2,79metrovým rozvorem. Pod kapotou se pak nachází přeplňovaný dvoulitr, který produkuje 186 nebo 220 koní. V případě výkonnějšího provedení je přitom standardem sedmistupňový automat DSG a pohon všech kol. Uvnitř je pak možné očekávat sportovní sedadla či digitální přístrojový štít. Je to atraktivní model, dříve než v roce 2022 ale s rozprášením úspor za jeho koupi nepočítejte, Maier v tuto chvíli dřívější termín nepřipouští.
Škoda Kodiaq GT je stylovým SUV, které by se v Evropě nejspíše prodávalo jak na běžícím pásu. Naneštěstí značka na jeho výrobu nemá kapacitu a problém rychleji než za 4 roky nevyřeší
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 11 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.