Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody ujistil zaměstnance, že neklesne na úroveň Dacie, moc nad tím ale nemá
23.10.2019 | Petr Prokopec
Zaměstnance české automobilky zjevně vyděsilo avízo šéfa koncernu VW, podle nějž Škoda do budoucna sehraje roli výrobce levnějších aut. Podle Bernharda Maiera se směřování Škody nemá měnit, rozhodovat ale bude Wolfsburg, ne on.
Před několika málo týdny se začalo mluvit o změně směřování jednotlivých značek koncernu VW. Dle vedení koncernu stále dochází k podstatnému překrývání nabídek Volkswagenu, Škody a Seatu, díky čemuž ve výsledku trpí všechny zmíněné automobilky. Tomu by ale do budoucna měl být konec, neboť „lidový vůz“ by zůstal na stávající úrovni, zatímco ze španělské značky by se stala konkurence pro Alfu Romeo. Škoda by ovšem vylosovala „Černého Petra“, neboť koncern ji chce poslat do nižších pater trhu.
Něco takového se samozřejmě v Mladé Boleslavi nesetkalo s nadšením. Je to logické, neboť Škodě trvalo opravdu dlouho, než se z vysmívané automobilky stala respektovanou firmou, která svými prodeji dokáže zastínit i celý koncern FCA. Tedy nejen Fiat, ale také Jeep, Lancii, Alfu Romeo či Chrysler. Je však otázkou, zda by něčeho podobného byla schopna, kdyby prioritou byla co nejnižší cena. V takovém případě bychom se totiž mohli rovnou rozloučit třeba s krystalickými světlomety, nejnovější technikou nebo nejmodernějšími elektronickými vymoženostmi.
Šéf automobilky Bernhard Maier se proto rozhodl uklidnit zaměstnance interním emailem zmiňujícím, že „do budoucna se nic nezmění“. Dle něj to jasně potvrzují i plány koncernu související s novou továrnou, kde se bude vyrábět nejen Volkswagen Passat, ale také Škoda Superb. Pokud by tedy prý bylo něco pravdy na spekulacích, že mladoboleslavská automobilka se bude muset v příštích letech vejít do cenového pásma mezi 260 a 520 tisíci korunami, s vlajkovou lodí by se do budoucna již nepočítalo.
To sice je pádný argument, stejně jako skutečnost, že Škoda má v rámci koncernu daleko vyšší procentuální marži než třeba Volkswagen, ovšem zrovna tato okolnost se obrací proti ní. Zejména Němci totiž požadují, aby česká značka neměla přístup k nejmodernějším technologiím. V rukou by jí tak zůstala jen levnější pracovní síla, s čímž by spadla do nižších pater trhu blíže Dacii. Kromě toho je třeba připomenout, že nová továrna měla být původně jen Škody, nakonec ale bude sloužit více značkám koncernu.
V neposlední řadě pak musíme připomenout skutečnost, že Škoda patří Volkswagenu a nikoliv naopak. Pokud se tedy vedení koncernu rozhodne poslat Škodu níže, mohou se Maier i české odbory třeba stavět na hlavu, ovšem příliš platné jim to nebude. Ostatně když VW Group do bývalého komunistického molochu začal pěchovat miliardy, nikdo taktéž neprotestoval proti navyšování kvality a příchodu moderní techniky. Byť je logické, že změny k lepšímu jsou přijímány pozitivněji než změny k horšímu.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvrbí. S ohledem na enormní náklady, kterými koncern VW Group zatěžuje přesun k elektrickým vozům, bychom se ale vůbec nedivili, kdyby se české továrny pokusil využít k produkci výrobně levnějších aut, na kterých by přes nižší prodejní ceny utržil více. „Pod” Škodou a Seatem dnes koncern VW nic nenabízí a je to přitom trh se spoustou zákazníků. Tak proč ho nechat zahálet?

Jak by mohl vypadat sešup Škody, naznačila neoficiální ilustrace modelu Scala ve verzi Junior...



...jenž odkazuje na někdejší levné verze Škody Fabia
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
