Silvermine 11SR: sporťák "ze zahrádky" odhalil detaily, bude ve dvou verzích

Specifikace holandské placky Silvermine 11SR ukazují na slibné okruhové auto, a to i ve standardní, silniční variantě. I ta dostane nastavitelný podvozek a brzdy a čtyřbodové pásy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Silvermine 11SR: sporťák "ze zahrádky" odhalil detaily, bude ve dvou verzích

22.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Silvermine 11SR: sporťák

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Specifikace holandské placky Silvermine 11SR ukazují na slibné okruhové auto, a to i ve standardní, silniční variantě. I ta dostane nastavitelný podvozek a brzdy a čtyřbodové pásy.

Teprve nedávno se nám představil Vencer Sarthe ve své produkční podobě a už se můžeme těšit na další sporťák ze země tulipánů - Silvermine 11SR. Už jste si o něm u nás mohli přečíst; je to vůz, který deset let v tajnosti vznikal na zahradě lodního inženýra Franka Rouendala. Letos v květnu dostal karoserii a nyní si můžeme přiblížit i jeho techniku, o které zatím bylo známo jen to, že uprostřed uložený motor je třílitrový šestiválcový boxer od Subaru.

Karoserie, navržená Markem a Andriesem van Overbeekeovými, je pro vůz něco jako závodní oblek, ochraňující komponenty uvnitř. Bude pochopitelně vyrobena z karbonu a zatím na světě není, jak vidno z počítačových ilustrací. Výsledek ale nebude vypadat jinak a závodní verze se od té silniční nebude tolik lišit. Základem obou bude centrální rám z hliníku a nomexu.

Již zmíněný třílitr od Subaru bude v závodní variantě nabízet 325 koní a pošle je na kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku s chladičem oleje a samosvorný diferenciál. Hliníková kola budou mít centrální matku a budou mít průměr 17 palců, vpředu se semislicky o rozměru 235/40, vzadu 255/40. Ta bude držet na cestě závodní, plně nastavitelný podvozek, který bude možno mít v několika variantách, a vůz budou zpomalovat závodní brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu s možností nastavování poměru brzdné síly na přední a zadní nápravu z místa řidiče.

Uvnitř očekávejme závodní sedadla se šestibodovými pásy, demontovatelný volant, palivovou nádrž s homologací FIA, integrovaný hasicí systém, launch control a kompletní telemetrii, zobrazovanou na displeji na přístrojové desce. Na přání bude vůz moci být vybaven videokamerou. Z dalších vnějších prvků zmiňme zcela ploch ý spodek auta a osvětlení využívající LEDky a xenony.

Silniční varianta bude oproti té závodní o 100 koní slabší, zda ale bude mít v útrobách stejný motor, zatím nechceme tvrdit - třílitr EZ30D od Subaru dával před 10 lety, tedy v roce 2004, v sériové formě 245 koní, v letech 2000 - 2002 byl jeho výkon na 220 koních. Jeho síla bude proudit na zadní kola přes pětistupňový manuál, podvozek bude měkčí a světlá výška bude o 5 cm větší. Kola také budou o palec menší, pneumatiky o 10 mm užší a dovnitř dostanete čtyřbodové pásy místo šestibodových, jinak bude silniční varianta Silverminu 11SR totožná s tou závodní.

Již v roce 2015 prý máme spatřit skutečný hotový vůz. Na cenu nebo dobu zahájení prodejů je zatím příliš brzy, ale snad již nebudeme muset čekat příliš dlouho.


Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák Silvermine 11SR: sporťák
Nové obrázky Silverminu 11SR jsou stále ilustracemi, na hotový vůz si musíme počkat do příštího roku

Zdroj: Autoblog.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.