Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda 130 RS je zpátky, má 430 koní, 4x4 a manuál
16.4.2015 | Petr Prokopec
Říká si Škoda R200 Non-Fiction a jak asi tušíte, Škoda to úplně není. Vyrábět se ale bude, každý z 30 exemplářů koupíte za 7 milionů.
Mladoboleslavská automobilka ve své historii stvořila hned několik působivých kupé, přičemž za všechny můžeme jmenovat třeba Škodu 1100 GT nebo 110 Super Sport, která se proslavila filmem Upír z Feratu. Absolutní legendou mezi všemi je ovšem model 110 R, jenž se vyráběl v 70. letech v závodě v Kvasinách. Ten se dokonce v průběhu času vyvinul v závodní verzi 130 RS, jež vyhrála mistrovství cestovních vozů. Jenže zatímco tým Škoda Motorsport v úspěšné historii pokračuje (nejnověji pak speciálem Fabia R5), o kupátka dnes v Mladé Boleslavi ani v Kvasinách nezakopnete.
Tuto skutečnost se rozhodla změnit dvojice Petr Novák (který se nechal přejmenovat na Novague) a Marek Hoffmann (Hoffhomme? Ne, ten si nechal původní jméno), jež aktuálně v pražské holešovické galerii DOX vystavuje prototyp Škody R200 Non-Fiction. Jeho design byl inspirován původním Erkem, zároveň však musel být přizpůsoben konstrukci dárcovského vozu, kterým se stalo Audi R8. Pod kapotou tak máme očekávat osmiválcový motor o výkonu 430 koní, které na všechna kola přenáší šestistupňová manuální převodovka.
Jde tedy o skoro ideální kombinaci pro opravdové řidiče, i když jízdní dynamika prozatím zveřejněna nebyla. Novague v tomto směru dodává pouze tolik, že jde o prototyp, kterému ještě nebyla řádně protažena perka. K takovému kroku dojde po skončení výstavy (ta potrvá do 11. května), kdy by Škoda R200 Non-Fiction měla se svými tvůrci vyrazit na okruh. Zde by přitom měla dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h, více prý není třeba. Je to ale podivná skromnost, sériové Audi R8 umí i 300...
Ač tedy nemá jít o nejrychlejší český automobil všech dob, rozhodně půjde o jeden z nejexkluzivnějších. V plánu je produkce zhruba 30 exemplářů, přičemž díky velkému podílu ruční výroby budou měsíčně smontovány jen dva kusy. Cena každého by měla vyšplhat na sedm milionů korun, což na zakázkovou výrobu není až tak enormní suma. Zvláště když vůz má veškeré potřebné homologace, a může tak do běžného provozu.
Více se zřejmě dozvíme časem, nyní již můžeme dodat pouze tolik, že novinka je 4 400 milimetrů dlouhá, 1 300 mm vysoká a 2 000 mm široká. Jak jsme již zmínili, k vidění je aktuálně v galerii DOX, kde kromě samotného vozu nechybí ani černobílé fotografie Antonína Kratochvíle, jež mapují průběh celého projektu, jehož počátek se datuje k roku 2008.
Aktuálně představený prototyp Škody R200 Non-Fiction dokazuje...
...že od původních návrhů se mnoho nezměnilo
Kromě samotného vozu jsou v galerii DOX k vidění i černobílé snímky mapující výrobu novodobého Erka
Původní Škoda 130 RS v rallyové verzi. Letos slaví čtyřicátiny
Zdroj: Petr Novague
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 3 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 5 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 6 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera