Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda do dvou let zcela obmění nabídku motorů, všechny ty dnešní letí do koše
27.12.2018 | Petr Prokopec
Razantní změny v nabídce pohonných jednotek v plné nahotě ukazují, jak obrovský je tlak EU na snížení normované spotřeby. Ze současné nabídky motorů Škody nebude brzy k dispozici ani jeden.
Pro koncern VW byly poslední měsíce kvůli nutné adaptaci jeho širokého portfolia na nová pravidla EU velmi náročné. Nutnost nové homologace vyřadila řadu modelů či variant dočasně či natrvalo z nabídky, což samozřejmě vyústilo v pokles prodejů. Volkswagen ovšem neustává v rozjetém procesu, kdysi nadmíru květnatá nabídka tak opětovně houstne. Překvapivé proto mohou být slova šéfa vývoje Škody Christiana Strubeho, že stávající hemžení bude zmírněno až za několik let.
Strube totiž uvedl, že celý koncern momentálně tlačí na výrazné snížení spotřeby resp. emisí CO2. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť od roku 2021 začnou platit nové limity EU, které sráží maximální průměr té které automobilky na pouhých 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Vůči stávajícím 130 gramů jde o nemalé snížení, do kterého ještě výraznou měrou nezasáhnou plug-in hybridy a elektromobily. Koncern proto do roku 2020 kompletně obmění celou motorovou paletu. Stávající jednotky tedy nahradí novými a z benzinových i dieselových motorů, které si dnes můžete koupit, nezůstane v nabídce ani jeden. Škoda samozřejmě nebude stát stranou, motory sdílí s dalšími koncernovými značkami.
Nové emisní limity jsou tedy evidentně pro Volkswagen nemalým strašákem, ostatně při velikosti jeho portfolia by i překročení průměru o pár gramů vyústilo v tučnou finanční pokutu. A ta je to poslední, po čem Volkswagen v současnosti touží. Jen na nové motory ale nedojde. Než totiž dorazí nová generace agregátů, VW Group se zaměří i na modernizaci všech stávajících. Do onoho roku 2020 tedy bude úplně každý z nich osazen filtrem pevných částic.
Co nové agregáty nabídnou? Konvenční motory se vesměs dočkají elektrické asistence, půjde o tzv. mild-hybridy. Vedle toho se dostanou do nabídky i nové plug-in hybridy a čistě elektrické pohony. V případě Škody první takové vozy můžeme očekávat již příští rok, z čehož by mnohý mohl usoudit, že zpřísnění limitů nebude pro značku problémem a že investice do zcela nové generace pohonných jednotek je vlastně zbytečná. Nicméně nové zprávy naznačují, že od Škody Superb PHEV, tedy prvního dobíjecího hybridu značky, se až tak moc neočekává.
„Aktuálně si nemyslím, že je trh připravený na plug-in hybridní koncept, který by dorazil v této fázi. Ostatní výrobci to již zkusili a věřím, že množství aut, které prodali, nehovoří o slibném potenciál,“ uvedl šéf australského zastoupení mladoboleslavské automobilky Michael Irmer. Z jeho slov je tedy patrné, že Superb osazený kromě benzinové jednotky i elektromotorem na tamní trh nedorazí a zůstane doménou trhů, kde lze ve spojení s nízkou udávanou spotřebou paliva resp. emisemi CO2 očekávat nějaké úlevy. A těch zase není tolik.
Škoda tedy míří primárně k úplné elektrifikaci, která bude tak rozsáhlá, že zcela odpískala kdysi probíraný nápad zakládat kvůli elektrickým autům separátní divizi. „Jednoho dne přijde moment, tedy alespoň o něm diskutujeme v Evropě, kdy všechna auta budou elektrická. Bylo by tedy zvláštní rozjíždět podznačku, když věříte, že ve třicetiletém horizontu budou všechny vozy značky elektrické,“ uvedl prodejní a marketingový šéf Alain Favey. Jeho slova nám tedy dokreslují celý obrázek.
Škoda i VW jako takový tedy nejprve přijde s „čistšími” verzemi současných motorů, které během dalších dvou let pošle do důchodu a nahradí je vesměs částečně elektrifikovanými spalovacími jednotkami zcela nové generace. Jak dlouho vydrží v nabídce, je otázkou, ani jejich budoucnost ale není bůhvíjak růžová. Přes plug-in hybridy, které poslouží jen k tomu, aby po nějaký čas redukovaly emise zejména v Evropě, zamíří česká značka i s celým německým koncernem k plné elektromobilitě. Alespoň takové jsou současné plány.
Jeden z nových motorů - dvoulitrový turbodiesel - koncern VW Group letos již představil. Další budou následovat
Cílem všech značek je ale elektrifikace, která by kupříkladu u Škody měla být více než enormní. Za třicet let prý automobilka bude prodávat jen taková auta, založení nové podznačky je tak v jejím případě zbytečné
Zdroje: Autoforum, Autocar, Motoring
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
před 6 hodinami - Řidič Audi na horách drsně poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
včera - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
21.2.2019 - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019

Nejnovější články
- Rusové zkonfiskovali drahá auta politika, co měl bojovat proti korupci. Bral úplatky
před 3 hodinami - Top Gear srovnal dva nejrychlejší sedany světa. Je to šaškárna, křičí fanoušci
před 4 hodinami - Nová Škoda Octavia Combi poprvé nafocena ve své karoserii, bude vážně jiná
před 5 hodinami - Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
před 6 hodinami - Dopady kauzy Dieselgate s odstupem času potvrzují hlavně platnost slavného citátu
před 7 hodinami - Novinář levně koupil ojetou Škodu Octavia II RS, po roce zveřejnil, co ho ještě stála
před 8 hodinami - Někdo parkuje vzácné Ferrari za desítky milionů na ulici před domem, i přes noc
před 9 hodinami - Nejlepší auta pro rok 2019 podle CR: Šest statečných a jeden odpadlík
před 10 hodinami - Jízda autem se čtvercovými koly teprve ukazuje, proč jsou běžně kulatá
včera - Řidič Audi na horách drsně poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 15:08 - Rageweawer
- Dacia Duster 14:16 - řidičBOB
- Onboard videa 14:08 - řidičBOB
- Gastronomické okénko 13:24 - pavproch
- Co právě teď posloucháte? 13:02 - pavproch
- Lyžárna 12:56 - pavproch
- audi a3 , spojka? prevodovka? 22:55 - speedo
- Policejní kontroly a měření 22:44 - Stepan
- IT poradna 19:35 - martinecko
- Volkswagen obecne 19:18 - řidičBOB
Autobazar
Škoda Octavia 1.4 TSI
r.v. 2018
480 000,- KčŠkoda Octavia RS 245 2.0 TSI
r.v. 2018
700 000,- KčPeugeot 206 1.4
r.v. 2006
75 000,- KčRenault Clio 0.9 TCe
r.v. 2018
260 000,- KčPeugeot 206 1.4 i
r.v. 2011
92 000,- KčRenault Megane 1.2 TCe
r.v. 2014
197 000,- KčŠkoda Fabia 1.4 16V
r.v. 2008
102 000,- KčRenault Megane 1.2 TCe
r.v. 2017
430 000,- Kč