Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia R5 Combi plně odhalena, rychlejší malé kombi nenajdete
13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Koncept ostrého kombíku s 279 koňmi a 4x4 má grády, jeho výrobu ale Škoda bohužel nechystá.
Jak jsme zmínili již v článku o Volkswagenu Golf GTI Clubsport, dnešním dnem začala koncernová tuningová show u rakouského Wörthersee. Zde se kromě hatchbacku z Wolfsburgu ukázalo i takové Audi TT Clubsport Turbo či Škoda Fabia R5 Combi. A právě té se budeme věnovat nyní, neboť prvotní materiály automobilky stály jen kolem dvojice ne zcela výmluvných skic.
Právě ostrý kombík byl na stánku značky obklopen pořádným davem, což je stav, na které dnes standardní provedení může zapomenout. Také reakce fanoušků značky naznačují, žes ostrým provedením by v Mladé Boleslavi měli přijít stůj co stůj. Jenže Škoda říká, že Fabia R5 Combi kouzlo sériové výroby nepozná, a to ani jako soutěžní speciál. Kromě konceptu soutěžního kombíku se na výrobní linky již nevrátí ani silniční Fabia RS, tak asi můžeme jen naříkat.
Než plakat nad rozlitým mlékem, pojďme se raději podívat na to, co tu máme. Na první pohled je to patřičně agresivní bodykit, který standardní Fabii řádně rozšiřuje, snižuje a přidává ji nepřehlédnutelné aerodynamické doplňky. Oproti sériovému modelu můžeme zaregistrovat mohutný čelní nárazník s obřími vstupy vzduchu či přeprofilované boční prahy. Na zádi se nachází větší než malé křídlo, z upraveného zadního nárazníku pak uprostřed vystupuje jediná koncovka výfuku. Oproti původním ilustracím se vůz výrazně liší válečnými barvami. Zatímco dosud se zdálo, že dorazí zeleno-bílo-čený vizuál, nyní prim hraje žlutá karoserie. To ale rozhodně nemůžeme považovat za vadu na kráse.
Pod kapotou pak kombi sdílí techniku s hatchbackem, počítat tedy můžeme s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který produkuje 205 kW/279 koní v 4 750 otáčkách a 420 Nm točivého momentu při 4 750 ot./min. Veškerý tento výkon míří skrze pětistupňovou sekvenci na všechna čtyři kola, přičemž o zastavení se starají 355milimetrové brzdné kotouče. I když jsme s autem neměli možnost jet, je zřejmé, že rychlejší a vůbec jízdně schopnější malé kombi budete hledat těžko.
Vyjma toho dostal praktičtější koncept soutěžáku do vínku rovněž vzpěry McPherson či mechanické nápravové diferenciály a palivovou nádrž zvětšenou na 82,5 litrů. Minimální hmotnost by tak jako u hatchbacku měla být 1 230 kg. Teď už to jenom nějak dostat do výroby, i jen rallyovým erzetám by tento stroj slušel...
Oproti původním ilustracím se Škoda Fabia R5 Combi pyšní spíše žlutou než zelenou karoserií. Černo-bílé doplňky však zůstaly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024 - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024
Nejnovější články
- Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 2 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 3 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 5 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 6 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.17. 21:42 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB
- BMW Divize 05.17. 14:50 - Vrooom
- Politický koutek 05.17. 14:22 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.17. 12:09 - Truck Daškam