Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport je venku, má až 291 koní a bude se vyrábět
13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to jen koncept pro Wörthersee, příští rok zamíří do prodeje. Kromě výkonu má také pozměněný vzhled..
Dnešním dnem začíná tradiční setkání GTI u rakouského Vrbského jezera, ke kterému se již pár let hrdě hlásí i koncern Volkswagen. Na místě máme i část redakčního týmu, očekávat tedy můžete i živé fotografie představených konceptů Škody, Audi či Volkswagenu. My se přitom aktuálně přesuneme na stánek poslední zmiňované značky, kde budou moci návštěvníci obdivovat třídveřový Golf GTI Clubsport. Ten se nám dosud ukázal jen na oficiálních ilustracích, nyní zde ovšem máme první fotky i konkrétnější informace.
Začít můžeme zmínkou o sériové výrobě, která nepochybně proběhne, přestože Clubsport je zatím titulován pouze jako koncept. Do prodeje ovšem dorazit skutečně má, i když nejspíše pod názvem Golf GTI 40th Edition. Letos je tomu totiž čtyřicet let od chvíle, kdy automobilka z Wolfsburgu odhalila první generaci legendárního hot hatche. Ten do prodeje zamířil v roce 1976, historii tedy odpovídá veškeré načasování novinky.
Zákulisí ale již ponechme stranou a pojďme se soustředit na změny, které koncept Clubsport odlišují od standardního Volkswagenu Golf GTI. V prvé řadě tu máme agresivnější bodykit, kterému vévodí čelní nárazník s bočními lamelami lakovanými lesklou černí. Kromě toho dorazily i nové trojúhelníkové otvory, jež usměrňují proudění studeného vzduchu k brzdám, a lízátko pod nárazníkem.
Na bocích si můžeme povšimnout přeprofilovaných prahů a černých krytů zpětných zrcátek či 19palcových litých kol. Ty ovšem mají být v sérii nahrazeny osmnáctkami, i když o palec větší rozměr asi Volkswagen nabídne za příplatek. Rozměrný střešní spoiler by však již opět měl být nedílnou součástí paketu, stejně jako pozměněný zadní nárazník s integrovaným difuzorem.
Pod kapotou novinky můžeme očekávat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EA888, jehož výkon narostl na 265 koní. Vybaven je ovšem funkcí overboost, která navyšuje plnící tlak turba, pročež lze krátkodobě, třeba během sprintů, počítat se stádem až 291 koní. Díky tomu zde máme nejsilnější Golf GTI všech dob, který navíc překonává svého příbuzného od Seatu.
Jízdní dynamika bohužel zmíněna nebyla, s ohledem na nárůst výkonu lze ovšem počítat se sprintem z klidu na stovku okolo nějakých 6 sekund. Tím ale představení můžeme ukončit, dodat lze snad jen zmínku o převodovém ústrojí, které je momentálně tvořeno automatem DSG. Do prodeje ale prý dorazí i manuální verze, přičemž v obou případech lze očekávat také samosvorný diferenciál, jak jinak.
Volkswagen Golf GTI Clubsport se příští rok objeví v prodeji, nejspíše pod názvem 40th Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva