Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf GTI Clubsport oslaví 40 let GTI s 265 koňmi pod kapotou
8.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další ohlášená novinka pro Wörthersee se nejspíš dočká i redukce hmotnosti a sníženého podvozku. A jako mezistupeň mezi GTI a R možná zamíří do výroby.
Před čtyřiceti lety se na frankfurtském autosalonu objevil vůbec první Volkswagen Golf GTI. Přestože okamžitá odezva na tento vůz byla více než pozitivní, asi jen málokdo tušil, že se právě zrodila legenda, která bude přežívat i v sedmé generaci. Německá automobilka se přitom toto významné jubileum chystá oslavit již příští týden během tuningového srazu GTI Meeting u rakouského Wörthersee, kde bude představen koncept Clubsport.
Dané označení v souvislosti s Volkswagenem Golf GTI rozhodně neslyšíme poprvé, naposledy se vůz toho jména ukázal loni na Nordschleife. V té chvíli ovšem nebylo jasné, zda náhodou nejde jen o závodní speciál konkrétního týmu, tuningovou kreaci či tovární vývojový prototyp. Ohlášený debut u Vrbského jezera ovšem nyní ukazuje na poslední zmiňovanou možnost, a tak nejspíše můžeme očekávat i sériovou výrobu.
Plány ohledně produkce, byť limitované, sice prozatím nebyly potvrzeny, nejspíše k nim ale skutečně dojde. Koneckonců, takový krok by byl více než logický, neboť verze Clubsport by ideálně zapadla mezi základní Golf GTI a vrcholnou specifikaci R. Navíc by se Volkswagen konečně vyrovnal i Seatu Leon Cupra, neboť jeho přeplňovaný dvoulitr by stejně jako u španělského hot hatche (přesněji jeho u nás neprodávané základní verze) byl naladěn na 265 koní.
Kromě vyššího výkonu by se koncernová novinka měla dočkat také agresivnějšího bodykitu, jemuž dominuje čelní nárazník s novými ventilačními otvory, střešní spoiler, zadní difuzor a obří desetipaprsková litá kola. Očekává se také přitvrzení podvozku, který navíc poklesne o pár milimetrů zemi, a možná i nějaký ten úbytek kilogramů. Nakolik jsou ovšem prakticky veškeré zvěsti reálné, to se dozvíme v příštím týdnu, kdy bude festival GTI Meeting zahájen. Do Rakouska přitom nezamíří pouze verze Clubsport, ale také GTI Supersport, jež je převedením herního konceptu Vision Gran Turismo do reality. Pod jeho kapotou přitom máme očekávat 503 koní.
Volkswagen Golf GTI Clubsport se prozatím ukázal jen na oficiálních ilustracích, již příští týden jej ovšem spatříme naživo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 6 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 7 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 9 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 10 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva