Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq plně odhalena, prostudujte si ji do posledního známého detailu
18.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Na první pohled vypadá jako menší Kodiaq, na ten druhý je to ale spíše česká verze Seatu Ateca. Teď už vám o ní můžeme říci úplně vše.
V únoru loňského roku jsme si mohli poprvé pořádně představit Seat Ateca. Již tehdy jsme naznačovali, že španělské SUV bude dvouvaječným dvojčetem druhé generace Škody Yeti, tehdy jsme ale pochopitelně nevěděli, že se nebude jmenovat Yeti. Výroba obou koncernových sourozenců bude právě kvůli tomu soustředěna do východočeských Kvasin, kde se česká novinka začne montovat na přelomu července a srpna. Do showroomů vyrazí pod názvem Karoq v září s cenami začínajícími pravděpodobně okolo 470 tisíc korun. Co za své peníze dostanete?
V prvé řadě je to již důvěrně známá modulární platforma MQB, která stojí za délkou 4 382 milimetrů, šířkou 1 841 mm a výškou 1 605 mm. Ve srovnání se španělským sourozencem je tak Škoda Karoq o dva centimetry delší, stejně tak je ovšem o 2 cm nižší. Šířka je již identická, stejně jako rozvor mezi nápravami, který činí 2 638 mm (respektive 2 630 mm u varianty osazené pohonem všech kol).
Ony drobné změny, zejména nárůst délky, přispěly k výraznému zvětšení zavazadlového prostoru. Jeho objem v případě Seatu Ateca činí 485 litrů a může vyšplhat až na 1 579 l. Škoda oproti tomu ve standardní konfiguraci počítá s 521 litry, respektive s 1 630 litry při sklopených zadních sedadlech. Pokud ovšem zvolíte příplatkový systém VarioFlex umožňující posun tří individuálních sedadel, máme tu 479 až 588 litrů.
Jen tím ale větší praktičnost nabízená Škodou nekončí, systém VarioFlex totiž umožňuje vyjmutí druhé řady sedadel z vozu. V takovém případě lze počítat s objemem 1 810 litrů. Mimo to si můžete připlatit za elektronické otevírání pomocí „kopance“ pod nárazník, nově do programu Simply Clever zamířilo také výklopné tažné zařízení. O konkrétní tažné kapacitě se značka nerozepisuje, Ateca ale zvládne až 2 100 kg a není mnoho důvodů k tomu, aby to u Škody bylo jinak.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, a sice do motorového prostoru. Zde bude zpočátku možné vybírat mezi pěti motorizacemi, kdy benzinové zastupuje na základní úrovni litrový tříválec naladěný na 85 kW/115 koní. Tento výkon přitom primárně na přední kola přenáší šestistupňový manuál, se kterým vůz zrychlí na stovku za 10,6 sekundy. Maximálka pak činí 187 km/h, spotřeba 5,2 l/100 km.
Dále v řadě najdeme čtyřválec 1,5 TSI, který je možná tou největší změnou oproti Seatu Ateca - španělské SUV si stále musí vystačit s předchozí jedna-čtyřkou. Výkonem 110 kW/150 koní se oba agregáty již neliší, přičemž také v případě nové jednotky lze počítat s deaktivací druhého a třetího válce. Spotřeba tak klesla na 5,1 l/100 km, sprint na stovku lze zvládnout za 8,4 s a nejvyšší rychlost narostla na 204 km/h.
Přesunout se můžeme k dieselům, kde základ nabídky tvoří čtyřválec 1,6 TDI naladěný na 85 kW/115 koní a 250 Nm. Počítat přitom lze s akcelerací na stovku za 10,7 sekundy, nejvyšší rychlostí 188 km/h a 4,5litrovou průměrnou spotřebou. Vybírat je přitom možné mezi šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem DSG, v rámci pohonu je stále k dispozici pouze systém 4x2.
Pokud toužíte po čtyřkolce, je třeba sáhnout po dvoulitrovým turbodieselu. Ten může produkovat 110 kW/150 koní a 340 Nm či 140 kW/190 koní a 400 Nm, přičemž se slabší verzí je spojen 8,7sekundový sprint, maximálka 196 km/h a pětilitrová spotřeba. Silnější provedení pak akceleruje na stovku za 7,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 211 km/h, spotřeba přitom činí 5,3 l/100 km.
S pohonem 4x4 je spojena i čtyřprvková zadní náprava vyrobená z vysokopevnostní oceli, vpředu nechybí vzpěry MacPherson. Sáhnout lze po adaptivních tlumičích DCC, které počítají se třemi jízdními režimy Comfort, Normal a Sport. Tento prvek je ale k dispozici pouze pro motory 1,5 TSI a 2,0 TDI, přičemž jeho součástí je i volba jízdního profilu (Normal, Eco, Sport, Individual).
Volitelně je k dispozici ještě režim Offroad umožňující lepší využití vozu mimo zpevněný asfalt, jde však pouze o elektronické asistenty, nikoliv třeba o zvětšení světlé výšky. Kromě toho je možné sáhnout po paketu pro špatné cesty, ten je ale určen k ochraně mechanických komponentů či elektroinstalace. Máme tu tedy ochranný plát podvozku a přívodu paliva či plastové lemy ve spodní části karoserie.
Uvnitř se vůbec poprvé u jakéhokoliv modelu Škody může objevit digitální přístrojový štít, který již známe z mnoha koncernových vozů. Zde počítá s názvem Digital Instrument Panel, přičemž nabízí čtyři možnosti nastavení. Kromě klasického nechybí ani to digitální, kdy celý prostor zabírá mapa navigace. Dále je tu ještě uspořádání Infoprofile či redukované určené pro jízdu v noci.
Mezi nové komfortní prvky patří i vyhřívaný volant (známý už z faceliftované Octavie), sáhnout lze také po vyhřívaných předních a zadních sedadlech. Zajímavější atmosféru na palubě má navodit LEDkové ambientní osvětlení nastavitelné v deseti odstínech, vybírat je možné mezi čtyřmi úrovněmi multimediálních systémů (Swing, Bolero, Amundsen, Columbus). S nimi jsou pak spojeny 6,5-, 8- či 9,2palcové displeje.
Opomenout nesmíme ani asistenční systémy, kdy kupříkladu Front Assist zahrnující autonomní brzdy a detekci chodců je již součástí standardu. Máme tu i monitoring jízdních pruhů, detekci dopravního značení nebo únavy řidiče či systém sledující vozy ve slepém úhlu.
S oficiálním odhalením vozu si také poprvé můžeme prohlédnout věc, o které jsme jsme vás informovali přesně před 14 dny - promítání loga značky na zem, které Karoq dostane jako první škodovka vůbec. Teď už víme, že půjde o stejné řešení jako u Audi, tedy promítání ze spodní strany dveří, přičemž na první fotce vidíme nápis „ŠKODA”. Jestli bude k dispozici i jiná grafika, třeba logo značky, ještě musíme zjistit.
Za tento mnohé další ze zmíněných prvků bude pochopitelně třeba připlácet - kolik, to se dozvíme až v řádu příštích týdnů. Zatím vám krom souhrnu všech důležitých informací můžeme ukázat českou novinku do detailu zvenčí i zevnitř prostřednictvím přiložené galerie, jen tím ale pro tento večer s Karoqem nekončíme. Přineseme vám ještě živé fotky ze světové premiéry a nějakou tu libůstku navíc...
Kompletní galerie fotografií a videí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry