Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte?

Jedním z důvodů, proč se zákazníci stále více přiklání k vozům kategorie SUV, je přesvědčení o jejich bezpečnosti. Je tomu tak u nové Škody Karoq?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte?

8.11.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

Jedním z důvodů, proč se zákazníci stále více přiklání k vozům kategorie SUV, je přesvědčení o jejich bezpečnosti. Je tomu tak u nové Škody Karoq?

Euro NCAP zveřejnilo výsledky nové várky crash testů, který je tentokráte docela požehnaně - do zdi bylo posláno hned osm aut. Jedním z nich byla i Škoda Karoq, která právě začíná svou kariéru. Zdá se, že to bude obvyklý škodovácký příběh. V říjnu bylo zaregistrováno 415 vozů, což s přehledem stačilo na třetí místo v daném segmentu. Šlo přitom stále o vozy dealerů a samotné automobilky, s těmi zákaznickými se pytel roztrhne až tento měsíc.

Na Karoq jsme se už dříve detailně podívali prostřednictvím jeho konfigurátoru, nyní se vydáme ještě hlouběji pod povrch, tedy k samotné konstrukci a bezpečnostním systémům. Pokud sledujete naše zprávy o crash testech nových aut, nejspíše vás nepřekvapí, že nové SUV dostalo od Euro NCAP plný počet hvězd - stejným hodnocením se pochlubil sesterský Seat Ateca.

Zajímavé ovšem je, že v jednotlivých kategoriích se tuzemský i španělský vůz liší, tedy kromě ochrany dospělé posádky, za kterou oba získaly 93 procent. Výsledky v jiných kategoriích je ovšem i tak jiné, Karoq podle crash testů Euro NCAP lépe obstojí při bočním nárazu, zatímco při čelním hrozí menší riziko poranění u Seatu. Pokud jde o náraz celou částí přídě, je u Španěla v lehčím ohrožení pouze hrudník řidiče, v případě Škody jsou však ve hře i stejné partie spolujezdce.

Přesunout se můžeme k ochraně dětí, za kterou si Karoq odváží 79 procent, tedy o pět méně než v případě Seatu. Za tím stojí zejména vysoké riziko poranění hrudníku u šestiletých ratolestí, v případě desetiletých je pro změnu u českého SUV vyvíjen vyšší tlak na krční partie. Škoda ovšem vrací úder u ochrany chodců, neboť její příď je přívětivější k hlavě, pánvi i nohám pěších. Také má lepší hodnocení u autonomních brzd, za které dostala 73 procent, tedy o dva body více než Seat.

Ve finále lze zmínit kategorii elektronických berliček, na kterou Euro NCAP klade stále větší důraz. To je patrné i z vývoje posledních let, kdy ještě před nedávnem se prvky jako autonomní brzdy podílely na celkovém hodnocení 10 procenty, nyní je to ovšem již 20 %. Zde Karoq opět prohrál, od testovacích komisařů dostal 58 %, tedy o dva méně. Za tím stojí hlavně funkce omezovače rychlosti, jež pracuje s přesností pouze na 10 km/h, nikoliv na 5 km/h jako u Španěla.

Kterého z koncernových sourozenců tedy v případě zájmu zvolíte, to již necháme na vás, každý se v určité oblasti pyšní pozitivy i negativy. Tím ale prozatím končíme, výsledky zbývající sedmičky - tedy Citroënu C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opelu Crossland X, Seatu Arona, Volva XC60 a Volkswagenu Polo a T-Roc - si můžete projít alespoň telegraficky v tabulkách níže.

Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.

Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP

Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 1 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 01Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 2 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 02Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 3 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 03Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 4 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 04

Tabulka s klíčovými výsledky Škody Karoq

Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 5 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 05Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 6 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 06Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 7 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 07Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 8 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 08Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 9 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 09

Záběry s následky jednotlivých testů

Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 10 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 10Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 11 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 11Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 12 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 12Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 13 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 13Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 14 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 14Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 15 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 15Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte? - 16 - Euro NCAP 2017 Skoda Karoq 16

Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Karoq na stránkách Euro NCAP.

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše