Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak se zdá?
31.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od roku 2007 žádná Škoda nezískala v nárazových zkouškách horší než pětihvězdičkové hodnocení a zdá se, že ani nový Kodiaq nechce trhat partu.
S posledním květnovým dnem organizace Euro NCAP publikovala nové kolo výsledků nárazových testů. Toho se zúčastnily čtyři vozy, finálních verdiktů bylo zveřejněno šest. To kvůli dvojímu metru, který Euro NCAP na zkoušené vozy aplikuje. V prvém případě je posuzována standardní výbava, ve druhém pak mohou výrobci přihlásit ke crash testům také variantu s rozšířenou bezpečnostní výbavou, která je obvykle za příplatek.
Smyslem je poukázat na smysl moderních elektronických bezpečnostních a asistenčních systémů, jež mají nemalou měrou navýšit ochranu posádky i ostatních účastníků silniční dopravy. Nicméně ve skutečnosti se spíše dozvíte, kterak prvky jako autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů ovlivňují celkové hodnocení. Stačí zahrnout je do standardní výbavy a rázem je ze tří nebo čtyř hvězd pětihvězdičkový verdikt, který samozřejmě zlepšuje prodejnost.
Nicméně již mnohokrát jsme si také řekli, že stačí málo - třeba trocha bahna - a rázem jsou oba systémy vyřazeny ze hry. Dle Euro NCAP byste přitom měli mít deklarovánu onu pětihvězdičkovou bezpečnost, ve skutečnosti vás ovšem chrání jen samotný skelet vozu, který finálnímu hodnocení neodpovídá. O míře zkreslení ostatně vypovídá i fakt, že ačkoliv se přítomnost autonomních brzd promítne do tří kategorií, bezpečnost dětí nikterak neovlivňuje.
Znovu a znovu bychom si tedy mohli stěžovat, že bruselská organizace je často mimo realitu, nemá to ale cenu. Místo toho se podíváme na výsledky testů, jimiž tentokráte prošly Mini Countryman, Nissan Micra, Suzuki Swift a Škoda Kodiaq. České SUV si probereme separátně, na zbývající trojici (respektive pětici, neboť dvojí metr se týká obou Japonců) si posvítíme záhy.
Nyní ale již přistupme ke Škodě Kodiaq, která získala od Euro NCAP pět hvězd. Pokračuje tak v tradici moderních mladoboleslavských modelů, u nichž jsme horší verdikt naposledy zaznamenali v roce 2007, kdy byla testována Fabia druhé generace. Její nástupce se ovšem již pyšní pětihvězdičkovým hodnocením, stejně jako Citigo, Rapid, Yeti, Octavia či druhá a třetí generace Škody Superb.
U nového, až sedmimístného, SUV se přitom na verdiktu do značné míry podílí přítomnost autonomních brzd s detekcí chodců, jež najdete ve standardní výbavě. To ovšem neznamená, že by v Bruselu neměli vůči Škodě Kodiaq nějaké výtky. Kupříkladu při nárazu celou částí přídě dochází k ohrožení hrudníku u cestujících vzadu. Pokud navíc přijde řeč na náraz s odsazením, přechází riziko na řidiče.
Jak jsme ovšem řekli, přítomnost autonomních brzd dané problémy maže, přihazuje totiž 2,5 bodu. Výsledkem tak je 92procentní hodnocení u dospělé posádky, což je v případě tohoto kola nejvyšší číslo. Za ochranu dětí pak Kodiaq získává 77 %, tedy méně než třeba Mini či Nissan. Problémem je totiž vysoké riziko poranění krčních partií 10letých dětí při čelním nárazu s odsazením.
Za ochranu chodců Škoda obdržela 71 procent, i přes přítomnost oněch brzd byla totiž v některých případech zaznamenána nízká bezpečnost pro pánve pěších. Nicméně to asi posádku příliš trápit nebude, tedy vyjma svědomí. Přesuneme se proto k elektronickým berličkám, za něž si Kodiaq odváží 54 %. Na tomto hodnocení se odráží absence monitoringu jízdních pruhů.
Tím prozatím končíme, výsledky zbývající trojice - tedy Mini Countryman, Nissanu Micra a Suzuki Swift - si můžete projít alespoň telegraficky v tabulkách níže.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP



Tabulka s klíčovými výsledky Škody Kodiaq
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Kodiaq na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole Manzi, 20. Vostatek včera 19:28
- Superbiky v Doningtonu včera 17:22
- Fabio Di Giannantonio nejrychlejším v pátek včera 16:24
- Vietti Top, 7. Salač včera 16:17
- David Muňoz první v Moto3 včera 16:13
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 3 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
před 10 hodinamiRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včeraChorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva