Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 230 detailněji: nejostřejší Octavia bude i Combi
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Mladoboleslavská novinka dostala k dobru 10 koní a další úpravy. Stovku pokoří za 6,7 sekundy, k dispozici je s manuálem i automatem DSG.
Největším želízkem mladoboleslavské automobilky na ženevském autosalonu je dozajista nová generace Škody Superb, o té jsme si však už dříve řekli vše a dnes přidali pouze její cenu. Dost možná zajímavější novinkou česká značky na výstavišti Palexpo je tak Octavia RS 230, kterou dříve automobilka pouze avizovala. O příchodu této verze jsme se zmiňovali již před dvěma týdny, tehdy však nebyla k dispozici zrovna rozsáhlá fotogalerie. To ale dnešním dnem změníme, přičemž k samotným snímkům přihodíme i pár dodatečných faktů.
Začít můžeme motorovým prostorem, se kterým jsou koneckonců spojeny největší změny. Zachován sice zůstal dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI, jeho výkon však narostl o 7 kW/10 koní na 169 kW/230 koní. Stovku tak liftback v kombinaci se šestistupňovým manuálem zdolá již za 6,7 sekundy (o desetinu rychleji než standard s 220 koňmi) a maximálně se rozjede na 250 km/h (nárůst o dva kilometry v hodině). Rázem tak máme čest s nejrychlejší produkční Octavií všech dob (ty „neprodukční” někdy jedou i jako Veyron).
Kromě výše zmíněné konfigurace ovšem budou moci zákazníci sáhnout také po šestistupňovém dvouspojkovém automatu DSG, stejně jako je možné méně praktickou karoserii vyměnit za verzi kombi. V těchto případech ovšem bohužel nemůžeme dát k dobru žádný technický údaj, i když je velmi pravděpodobné, že dojde k odchylkám v řádu maximálně desetin sekundy či jednoho nebo dvou kilometrů.
Naši pozornost tedy můžeme stočit k dalším informacím, jež zmiňují hlavně příchod diferenciálu s elektrohydraulicky řízenou svorností již ve standardní výbavě. Dále lze počítat s 19palcovými litými koly Xtreme, s nimiž jsou spojeny pneumatiky Dunlop Direzza Sport, samotný bodykit ovšem zůstal víceméně nezměněn. Tedy respektive zachovány zůstaly komponenty standardní verze, jen jsou nyní lakovány na černo.
Uvnitř je možné počítat s kontrastními červenými švy nebo ozdobnými lištami dveřních prahů, kromě toho se pak nejspíše navýší i standardní výbava. Na tu si ovšem budeme moci blíže posvítit nejpozději v červnu letošního roku, kdy výkonnější model zamíří do prodeje a kdy se tedy objeví v oficiálním ceníku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.















Výkonnější Octavia RS 230 vypadá v bílém laku jako vlk v rouše beránčím
Nová Škoda Octavia RS 230 bude k mání jako liftback i kombi. Zákazníci pak mohou volit i mezi manuálem či automatem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Nový polský prezident nechtěl obrněné auto po svém předchůdci, a tak si poručil nové. Tohle je ono
před hodinouPorsche našlo nové dno vysvětlování svého úpadku: Ten kolaps prodejů jsme plánovali!
před 3 hodinamiNěmečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
včeraMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
včeraMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 09:10 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha