Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s
20.5.2014 | Adam Šrámek | 13 příspěvků
(+ videa) Každý tuning má hranice, Octavii RS nevyjímaje. Rumun je posunul zástavbou druhého motoru.
Octavie je bezesporu jedním z nejčastěji upravovaných aut, která brázdí české silnice. A platí to bez výjimky i pro nejsilnější specifikace RS. Míra úprav jednotlivých kusů se vždy liší - jeden si potrpí na mračítka a koncovky výfuku, druhý dbá spíše na podvozek, brzdy a výkon motoru. Poslední kategorie používá nejčastěji přeprogramované řidící jednotky a sportovní vzduchové filtry. Chce-li však z vozu vymáčknout více koní, musí sahat po větších turbodmychadlech, mezichladičích, vstřikovačích a dalších, obecně daleko dražších komponentech.
Vždy však zůstává limitem samotný motor a v případě RS i pohon přední nápravy. Ne, že by přemotorovaná předokolka nemohla být zábavná, ale výkon bez trakce nemůže být nikdy efektivně využitý. Bogdan Ghita Silviu z Rumunska se rozhodl zajít s úpravou benzinového eReSa druhé generace ještě dál. Jeden čtyřválec před přední nápravou pro něj nebyl ani ve značně přepracovaném provedení dostatečný, a tak se spolu s týmem nadšených mechaniků zavřel do dílny a začal instalovat do RS instalovat další pohonnou jednotku. Snad se mu stal inspirací Alfasud s modelem Bimotore nebo daleko mladší Audi TT Bimoto od úpravce MTM.
Octavii nejprve rozebrali do posledního šroubku a začali s tvorbou opravdového monstra pro závody ve sprintu. Implementace druhého motoru si podle dostupných fotografií vyžádala celou řadu úprav konstrukce karoserie, náprav, interiéru, elektroinstalace, zkrátka úplně všeho. Chybět nemohl ani rám. Jediné, co nakonec zůstává zdánlivě původní, jsou díly karoserie.
Pod přední kapotou se nachází známý motor 2,0 TFSI upravený podle dřívějších zpráv na nějakých 460 koní. Tutéž jednotku ovšem najdeme také před zadní nápravou, konkrétně v místech, kde se kdysi nacházely zadní sedadla. U něho se hovořilo o výkonu kolem 330 koní a točivém momentu 440 Nm. Společně tedy produkovaly téměř 800 koní.
V minulém čase však hovoříme zcela záměrně, neboť pro letošní sezonu majitel dále navyšoval výkon až na tisícovku koní, což znamená ještě brutálnější dynamiku. Tisíc koní ve Škodovce? Jakoby snad nestačila původní konfigurace. Oba čtyřválce s velkým turbodmychadlem Garret pracují nezávisle na sobě, každý z nich má svůj vlastní chladicí okruh, sání, mezichladič, spojku a převodovku. Na konkrétní řešení se nás ale neptejte. Víme jen, že každý se stará o pohon nejbližší nápravy, což dělá z bestiální Octavie RS netradiční čtyřkolku. Nějakou inteligenci u ní nečekejte, trakcí však hýří za každých podmínek.
Jak asi tušíte, výsledek je doslova omračující. Vůz sice dostal poznávací značky, díky nimž lze jezdit v běžném provozu, ale hlavním revírem je letištní plocha využívaná na souboje ve sprintu. Údaje o maximální rychlosti nemáme, ale stačí vědět, že stovku pokoří tento vůz za něco málo přes 2,5 sekundy (tedy rychleji než třeba hypersportovní Nissan GT-R) a že na 190 km/h akceleruje během 9 sekund. Díky takovým parametrům byl schopen absolvovat čtvrtmíli za 10,64 sekundy, přičemž cílovou pásku protínal v rychlosti téměř 224 km/h.
Přiložené fotografie ukazují vůz v plné nahotě, včetně jednotlivých fází stavby a je zcela evidentní, že to musela být pořádná fuška. O tom, kolik něco takového stojí, nemáme ponětí, ale rozhodně to bude pořádná rána - finanční i časová. Pokud ale hodláte „natrhnout“ Nissan GT-R s Octavií RS, nezbývá než vymyslet něco podobného. Snad vám to bude stačit i na Trabanta zabijáka. Nezapomeňte si prohlédnout vůz v akci na trojici videí, na letištní ploše jako by chtěl opravdu vzlétnout...






















Brutální Škoda Octavia RS druhé generace byla rozebrána do posledního šroubku, řadně vyztužena a osazena druhým motorem. Výsledek zvládá spráskat na sprintu i Nissan GT-R
Na sprintu proti Nissanu GT-R
Sprint proti Audi A5 - čtvrt míle za 10,8 sekundy
Takhle roztáčí válcovou brzdu zadními koly
Zdroj: skodabimoto@Facebook
Diskuze 13 příspěvků
Bleskovky
- Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
včera - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019
Nejčtenější články
- Nespokojení řidiči v Rusku zapálili 13 policejních speciálů na měření rychlosti
12.11.2019 - Majitel pick-upu zkusil blokovat nabíječku elektromobilů v Německu, úplně to nevyšlo
13.11.2019 - Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard
13.11.2019 - Majitele banánového auta z guinessovky stavěli policisté. Peníze nechtěli, dali mu je
13.11.2019 - Průjezd auta rychlostí 805 km/h je fascinující věc, natočili ho i zblízka
13.11.2019 - Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře
13.11.2019 - První šéf velké automobilky říká, že nevěří rozmachu elektromobilů, má jiné řešení
13.11.2019 - Nová Corvette nakonec není tak výkonná, jak se zdálo, obsluha měření udělala chybu
13.11.2019 - Klíče od aut jsou minulostí, nové řešení činí i ty nejmodernější z nich zbytečnými
13.11.2019 - Němci vybrali nejlepší auta současnosti, špičkou mezi dostupnými vozy je Škoda
13.11.2019
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 23:01 - mmira
- Přepis vozidla - postup - jiný pojistník 21:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 20:59 - řidičBOB
- Onboard videa 20:57 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 20:55 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 20:32 - řidičBOB
- Lyžárna 18:06 - jerry
- BMW Divize 15:28 - Snowman000
- Volkswagen obecne 13:30 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 11.12.2019 - M.Z.
Autobazar
Škoda Octavia 1.8 TSI
r.v. 2010
171 000,- KčŠkoda Octavia RS 2.0 TSI
r.v. 2018
650 000,- KčŠkoda Octavia 1.0 TSI
r.v. 2018
300 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2015
306 000,- KčŠkoda Octavia 2.0 TDI
r.v. 2013
261 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2015
230 000,- Kč