Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 230: ostřejší verze je venku, má samosvor a 230 koní
20.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vrchol nabídky Octavie se pyšní i upraveným vzhledem, stovku dá za 6,7 s, maximálka zůstává omezená.
Česká automobilka má zjevně pocit, že se o ní dlouho nemluvilo. Tento handicap ovšem dnes bohatě napravíme, neboť Škoda pustila do světa první fotky a informace, jež se týkají jejího stánku na ženevském autosalonu. Na tom samozřejmě bude figurovat nový Superb, mimo to ovšem dorazí řádka dalších specialit. Tou nejzajímavější se přitom aktuálně zdá být už dříve probíraná Octavia RS 230, která dostala do vínku vyšší výkon a poladěný bodykit.
Naše zatím kratší představení začneme v motorovém prostoru, kde se nadále nachází přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Jeho výkon ovšem narostl na 230 koní jako u Golfu GTI Performance, což má vliv na jízdní dynamiku. Zrychlení z klidu na stovku tak přiostřená verze zvládne za 6,7 sekundy, tedy o desetinu rychleji než standardní provedení. Nejvyšší rychlost se posunula na rovných 250 km/h - sice elektronicky omezených, ale i tak tu máme nejrychlejší sériové RS vůbec.
I přes tento posun ovšem nepůjde o model Škody s nejlepší dynamikou, tento titul bude vyhrazen nové generaci Superbu, který pod kapotu dostane prakticky tentýž motor, ovšem vyladěný na 280 koní. Veškerý tento výkon pak bude směřovat na všechna čtyři kola skrze automat DSG, přičemž zrychlení z klidu na stovku v ten moment zabere 5,8 sekundy. Maximálka však bude u obou modelů stejná.
Tím jsme ovšem poněkud odbočili, proto rychle zpátky k nové Octavii RS 230. Ta kromě silnějšího motoru bude profitovat také z lehce upraveného bodykitu, který na první fotce klade důraz na černě lakované zadní křídlo. Kromě toho se ovšem dočkáme také nového designu 18palcových kol, jež obouvají pneumatiky Dunlop Direzza Sport.
Jako první vůz značky pak novinka dostane již v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností a jisté změny můžeme očekávat také na přídi v interiéru. Opět ale nejspíše půjde o drobnosti, které kupříkladu v kabině budou souviset s novým odstínem kontrastních švů. Více se zřejmě dozvíme až v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Nová Škoda Octavia RS 230 prozatím ukázala jen svou záď a přední sedadla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva