Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus

Nejrychlejší model z Mladé Boleslavi dostane kromě vyššího výkonu samosvorný diferenciál, výraznější vzhled a asi i 19palcová kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus

30.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejrychlejší model z Mladé Boleslavi dostane kromě vyššího výkonu samosvorný diferenciál, výraznější vzhled a asi i 19palcová kola.

Informaci o chystané ostřejší verzi Škody Octavia RS jsme vám jako vůbec první přinesli již v květnu. Tehdy jsme naznačili, že jednou z možností je i použití přídomku 280, jenž souvisí s počtem koní pod kapotou. Mladoboleslavský model by tak použil část techniky španělského Seatu Leon Cupra 280, jehož přední kola pohání identické stádo. Tato informace však nebyla potvrzena, ve hře tak zůstává i možnost, že se mladoboleslavská novinka vzhlédne spíše ve slabším Golfu GTI Performance. Prozatím je tak třeba vyjít s ujištěním, že ostřejší verze dostane vyšší výkon než je standardních 220 koní, nic konkrétnějšíího v tomto směru v tuto chvíli známo není.

O čem ovšem poinformovat můžeme, jsou další mechanické změny oproti základnímu modelu. Jednou takovou bude samosvorný diferenciál, který přerozdělí výkon na předních kolech. Někteří zahraniční kolegové hovoří i o možnosti instalace systému 4x4, tuto variantu ale náš zdroj ze Škody vyloučil - ostřejší verze eReSa plánovaná k oslavám 40. výročí právě písmen RS, bude „jen” vyladěným standardem, nikoli zcela jinak koncipovaným vozem.

I když budoucí příchod RS 4x4 vyloučit nelze, nyní zůstaňme u posílené předokolky, která by mohla dostat také označení Plus po vzoru někdejších konceptů ze stejné líhně. Ta by díky výkonu navíc a jeho snazšímu přenosu na přední osu mohla citelně zrychlit - akcelerace z klidu na stovku může poklesnou až úrovni šesti sekund, nejvyšší rychlost by pak mohla dosáhnout hodnoty 250 km/h.

Po stránce vzhledové se očekává příchod nových nárazníků, kdy ten přední ozdobí mohutnější sací otvory. Vzadu by pak nemusel být od věci difuzor lemovaný čtyřmi koncovkami výfuku, ačkoliv zrovna v tomto případě se cestou do výroby může ještě řada věcí změnit. Sporná je i velikost kol, možné jsou ale obě zvažované varianty - osmnáctky by se staly standardem, devatenáctky pak příplatkovou výbavou.

Do prodeje by pak mladoboleslavská novinka měla dorazit někdy na počátku příštího roku, přičemž oslavovat má 40. výročí divize RS. Zda se tak ovšem skutečně stane a co přesně bude pod kapotou, na to si nějaký ten pátek ještě počkáme. Jisté ale je, že nuda se Škodou v příštích měsících rozhodně nebude.

Níže přikládáme špionážní snímky upraveného RS pořízené pod rakouským Grossglocknerem, další najdete v kompletních galeriích na Worldcarfans.com a Autoevolution.com.


Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus - 1 - Skoda Octavia RS 280 RS Plus spy 01Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus - 2 - Skoda Octavia RS 280 RS Plus spy 02Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus - 3 - Skoda Octavia RS 280 RS Plus spy 03Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus - 4 - Skoda Octavia RS 280 RS Plus spy 04Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus - 5 - Skoda Octavia RS 280 RS Plus spy 05Ostřejší Škoda Octavia RS poprvé nafocena, je to RS280 nebo Plus - 6 - Skoda Octavia RS 280 RS Plus spy 06
Ostřejší Škoda Octavia RS byla prozatím nachytána jen jako kombík, dorazit by ovšem měla i jako hatchback

Zdroje: Autoforum, Worldcarfans, Autoevolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.