Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Scout 2014: nový skaut odhalen, s o 33 mm větší světlou výškou
11.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace českého všeuměla dostala také ochranné plastové lemy, pohon 4x4 a tři motory.
Mladoboleslavská automobilka o sobě naposledy dala vědět studií Vision C, tedy prozatím pouze její ilustrací, neboť reálný model uvidíme až na autosalonu v Ženevě, nebo možná chvíli před ním. Jen vizí budoucnosti ovšem stánek značky živ nebude, očekávat totiž můžeme také mnohem současnější model. Jde o Škodu Octavia III Scout, která stejně jako v předchozí generaci přichází vyzbrojena pohonem všech kol, plastovými lemy karoserie a zvětšenou světlou výškou.
Naše představení můžeme začít designem, který pochopitelně staví na základech Octavie Combi 4x4. Scout však oproti ní dostal tradiční plastové lemy karoserie a boční ochranné lišty v černé barvě. Vpředu i vzadu pak najdeme stříbrně lakované nástavce nárazníky, přičemž ve stejné barvě jsou vyvedeny i kryty zpětných zrcátek (a samozřejmě také střešní ližiny, těmi však může být vybavena i standardní Octavia). Paket pak uzavírají unikátní 17palcová kola a nové mlhovky. Specifik je tak docela dost a díky své hranatosti dodávají vozu trochu jinou tvář, než na kterou jsme dnes z pravidelných kontaktů s novou Octavií na českých silnicích zvyklí.
V kabině se novinka Škody pyšní kůží potaženým multifunkčním volantem, přičemž nechybí dekorativní prvky vyhrazené pouze tomuto modelu. Jinak ovšem interiér plně odpovídá standardu, za dalšími změnami tak musíme k podvozku. Ten byl přizvednut o 33 milimetrů, díky čemuž celková světlá výška činí 172 mm. Pohon všech kol je ovšem již také standardním systémem využívajícím mezinápravovou spojku Haldex páté generace.
S ohledem na tuto technologii by neměla překvapit omezená paleta motorů, jež ale nabídku standardní „čtyřkolky“ překvapivě kopíruje jen částečně. K dispozici je tak jeden benzinový agregát 1,8 TSI, který v běžné Octavii Combi 4x4 produkuje 180 koní (132 kW). Standardně je přitom spojen s automatem, jak na tom budou dva diesely, zatím nevíme. Z nabídky pro Scout totiž vypadl slabší 1,6 TDI se 77 kW (105 koní) a k dispozici bude mít dva dvoulitry - první, známý ze standardní verze 4x4, ze svého objemu doluje 110 kW (150 koní), druhý, který byl dosud k dispozici pouze pro naftovou Octavii RS, má k dispozici 135 kW (184 koní).
Jízdní dynamika je momentálně neznámou, stejně jako spotřeba, dá se však předpokládat, že pozměněná aerodynamika obojí ovlivní ve srovnání se standardní čtyřkolkou jen mírně, v případě silnější naftové verze ve srovnání s RS TDI zřejmě více. V případě maximální hmotnosti přípojného vozidla se nic nemění - u benzinového modelu činí 1 800 kg, u dieselů šplhá na dvě tuny.
Otázkou je pak cena, v případě předchozí generace ovšem Scout převyšoval základní Škodu Octavia Combi 4x4 o nějakých dvacet tisíc korun. Dá se přitom počítat, že obdobnou politiku značka zvolí i nyní, díky čemuž by slabší dieselové provedení mohlo startovat pod 600 000 Kč. Na úplný ceník si ale ještě budeme muset počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
















První oficiální fotky zatím nejnovější sériové škodovky odhalují o něco více odlišností od standardní verze, než jsme očekávali
Dřívější ilustrace vozu přímo od automobilky naznačovaly specifika nového Scoutu vcelku zřetelně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 17 minutamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 2 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub