Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé pořádně ukázala nástupce Rapidu. Už teď víme, kdy dorazí do výroby
1.10.2018 | Petr Prokopec
Odmyslete si agresivní nárazníky, přihoďte běžné kliky dveří a máte tu nový produkční hatchback z Mladé Boleslavi, který chce potrápit i VW Golf.
Pár hodin před pařížskou premiérou na nás nevykouklo jen nové BMW řady 3, ale také Škoda Vision RS. Zatímco v případě mnichovského sedanu šlo o neoficiální událost, tisková zpráva z Mladé Boleslavi, stejně jako nové snímky, již zamířily do světa s požehnáním samotné automobilky. Zatím jde sice jen o koncept, nicméně sériové provedení nástupce modelu Rapid dorazí krátce po něm, a sice již 6. prosince.
Co můžeme očekávat? Pokud si odmyslíte odvážně stylizované nárazníky či střešní spoiler, stejně jako odvážná litá kola a zároveň přihodíte sériové kliky dveří a zpětná zrcátka, pak víceméně uvidíte nástupce Rapidu v produkční podobě, jehož prodej odstartuje na počátku příštího roku. Nakonec, špionážní fotky ho v sériové podobě zachytily již dříve. Vůz se však zpočátku bude prezentovat pouze standardním spalovacím ústrojím, na sportovní plug-in hybrid bude třeba vyčkat.
Jak jsme naznačili již před pár dny, pohonná jednotka zatím nedokáže zaujmout ničím jiným než nereálnou spotřebou. Ta byla vypočítána na pouhých 1,4 l/100 km, na čemž má velkou zásluhu skutečnost, že Vision RS zvládne na jedno nabití až 70 kilometrů čistě na elektřinu. Jde navíc o údaj zkreslený už historickou metodikou NEDC, realita tedy dozajista bude nižší. A v případě žíznivosti pro změnu vyšší.
Kombinace jedna-pětky a elektromotoru přitom produkuje 245 koní, tedy stejně jako dvoulitr pod kapotou Škody Octavia RS245. Pokud ovšem díky elektromotoru očekáváte působivé zrychlení již od nulových otáček, pak vás čeká pořádně ledová sprcha. Vision RS zvládá stovku za 7,1 sekundy, tedy o pár desetin pomaleji než jeho příbuzný, který ale bohužel byl kvůli nové homologaci z nabídky stažen. RS245 se kromě toho pyšnilo i daleko vyšší maximálkou než koncept, jehož rozlet bude omezen kousek za hranicí 200 km/h. To není ohromující dynamika.
Dle Škody je ovšem podstatné hlavně to, že nyní bude produkční Vision RS plnohodnotnou konkurencí pro Volkswagen Golf. Proto současné provedení přesahuje délkou 4 356 milimetrů o 50 mm, v zavazadelníku pak nabídne 440 litrů (+25 l). Na hybridní ústrojí si produkční vůz navíc bude muset ještě nějakou chvíli vyčkat, zpočátku do prodeje zamíří s benzinovými motory 1,0 TSI a 1,5 TSI Evo. Očekává se také diesel, velmi pravděpodobně v dvoulitrovém provedení.
Škoda v případě konceptu nezůstala ekologická jen v rámci hnacího ústrojí. Kupříkladu karbon, ze kterého jsou vyrobeny doplňky exteriéru, je vyroben z recyklovaného polyesteru. Zářivě bílý třívrstvý lak pak dostal organické složky, aby odrážel teplo a snižoval tak teplotu v kabině. Ta se navíc pyšní volantem potaženým materiálem Sensotec, což je veganské umělé vlákno.
Na všechny tyto prvky lze samozřejmě u sériového modelu zapomenout. Jeho cena však vůči dosluhujícímu provedení má přesto narůst, a to zhruba na 380 tisíc korun. Vůz se tak více přiblíží Škodě Octavia, což je ale vlastně i záměr - automobilka už pracuje na její čtvrté generaci, která má taktéž narůst na rozměrech i ceně. Nástupce modelu Rapid tak bude mít dost prostoru pro oslovení davů.
Škoda Vision RS se již ukázala přímo naživo v Paříži...
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB