Škoda postavila plážovou buginu. Nemá střechu, dveře a vlastně ani motor

19.6.2017 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Nejnovější stroj vzniklý za přispění studentů učiliště automobilky skutečně přišel o střechu, dveře i obvyklý tříválec. Místo toho nabízí něco docela jiného.

Škoda se v dřívějších letech pravidelně účastnila setkání fanoušků Volkswagenu Golf GTI, které se koná každý rok v květnu u rakouského Wörthersee. A při té příležitosti vždy vyrukovala s vozem, který sice nakonec neskončil v běžné produkci, ale dokázal zaujmout, jako třeba otevřená Fabia RS 2000. Jenže v posledních letech značka u Vrbského jezera chyběla, neboť úspory spojené kauzou Dieselgate omezily prezentace značek koncernu VW i na tomto místě.

O auta, která automobilka s přispěním studentů středního odborného učiliště Škody v tuto dobu chystala, jsme ale kvůli tomu nepřišli. Loni se značka vytasila s konceptem Atero alias Rapid kupé a s novou specialitou se vytasila i v letošním roce. Jen u její prezentace není aplaudující dav a atmosféra živého debutu.

Po někdejší konverzi Škody Citigo na kabriolet CitiJet přišla i tentokrát řada na nejmenší model značky, který byl zbaven pevné střechy. V tomto případě ovšem modifikace zašly o trochu dále než v roce 2014, kdy kupříkladu pod kapotou zůstal litrový tříválec naladěný na 55 kW/75 koní. Tato pohonná jednotka totiž musela udělat místo elektrickému pohnu, s nímž dorazilo 60 kW (82 koní). Jaká je ale nyní dynamika, to značka neprozradila.

Přesunout se tedy můžeme k dalším oblastem, které odhaleny byly. V prvé řadě lze zmínit název Element, který prvním písmenem odkazuje na elektřinu. Kromě toho autoři počítají s tím, že elektrický pohon bude do budoucna elementárním zdrojem mobility. Název se tedy ideálně propojuje s tím, co najdeme pod kapotou.

Na konverzi auta padlo 1 500 hodin práce a krom výměny agregátu se soustředila také na modifikace karoserie, která - jak jsme již naznačili - přišla o střechu. Nejde však o ryzí kabriolet, ale spíše plážovou buginu, která nemá ani dveře. Boky byly kompletně přepracovány, zavazadelník pak uzavřen odlišným než standardním víkem. Právě výroba zcela nových dílů karoserie přitom měla být pro studenty tou nejnáročnější činností.

Sedmnácti mužům a čtyřem ženám přitom byly k dispozici profesionálové ze svařovny, designu nebo technického vývoje. Své dílo přitom skupina věnovala svému dvaadvacátému kolegovi, Petru Stanislavovi, který se v roce 2015 podílel na přestavbě Škody Fabia na pick-up. Loni však měl nehodu, po které je odkázán na invalidní vozík. I přes tento handicap ale hodlá studium dokončit.

I kvůli Petrovi se mladoboleslavská automobilka rozhodla pro modernizaci akademie, díky čemuž nyní do všech prostor učiliště vedou bezbariérové přístupy. Mimo to byla otevřeny i nové prostory společně s centrem robotiky, jazykovým střediskem a multifunkčním sálem. Značka pak dodává, že je potěšena zájmem něžného pohlaví o studium, ženy totiž tvoří již 12,4 % všech učňů.

My dodáme, že na tento Element si zítra posvítíme osobně a přinesme vám nejen jeho detailnější fotky, ale i pár jízdních dojmů. Snad nás s ním Škoda pustí i na pláže, protože... jen tam se všechno ukáže.

Škoda postavila plážovou buginu. Nemá střechu, dveře a vlastně ani motor - 1 - Skoda Element 2017 prvni foto 01Škoda postavila plážovou buginu. Nemá střechu, dveře a vlastně ani motor - 2 - Skoda Element 2017 prvni foto 02
Škoda postavila plážovou buginu. Nemá střechu, dveře a vlastně ani motor - 3 - Skoda Element 2017 prvni foto 03Škoda postavila plážovou buginu. Nemá střechu, dveře a vlastně ani motor - 4 - Skoda Element 2017 prvni foto 04Škoda postavila plážovou buginu. Nemá střechu, dveře a vlastně ani motor - 5 - Skoda Element 2017 prvni foto 05
Škoda Citigo přišla díky 22 učňům o střechu a dveře, jako plážová bugina Element se ovšem chlubí elektrickým pohonem

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama