VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně

24.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Golf i verzi GTI vyrábí Volkswagen už dekády, takže jméno „First Decade” na první pohled nedává smysl. Zjištění podstaty ho ale odhalí velmi rychle.

Každoroční setkání fanoušků Volkswagenu Golf GTI je již za dveřmi. Stejně jako v posledních letech ani tentokrát nebude u rakouského Wörthersee chybět samotná německá automobilka, která nám aktuálně představila hned dva koncepty, jež se na akci ukáží. A tím hlavním je Golf GTI First Decade.

Skutečně zvláštní označení odkazuje na desáté výročí zapojení učňů německé automobilky do podobných továrních přestaveb. Pro letošek se do projektu zapojilo 13 studentů, kteří se nejprve podívali na exteriér vozu. Zvolili barevné schéma, které kombinuje metalickou barvu Atlantic Blue s fólií imitující světle modrý chrom. K tomu přidali úpravu Satin Ocean Shimmer, pročež vás koncept z každého úhlu překvapí novým pojetím.

Unikátní barevné zpracování karoserie doplňují 20palcová kola, které také zdobí duální lak a střešní spoiler převzatý z verze Clubsport. Z interiéru zmizela zadní sedadla, přední jsou čalouněna kombinací kůže a Alcantary doplněné ozdobným modrým prošíváním. Přestože měl být kladen na sportovnost, sedadla jsou vybavena masážními strojky s několika programy, to řidičovo má navíc elektrické nastavovování s dálkovým ovládáním skrze aplikaci mobilního telefonu. Zavazadelník pak okupují reproduktory či rezerva.

Samotný audio systém si zaslouží extra zmínku, kromě jedenácti reproduktorů a jednoho subwooferu se může pochlubit výkonem 1 960 wattů. V motorovém prostoru sídlí benzinový motor nespecifikovaného objemu (nejspíše dvoulitr), který produkuje 410 koní.

Veškerý výkon míří na přední kola skrze automatickou převodovku, díky integraci 48voltového elektrického systému se ovšem koncept pyšní ještě elektromotorem. Jeho 17 koní pro změnu roztáčí nápravu zadní a systém může být přepnut vždy pouze na pohon předních či zadních kol. Samozřejmostí je současná činnost obou agregátů, ovšem 17 koní oproti 410 je opravdu málo a nečekejme, že tato proměna dodá vozu charakter zadokolky.

O jízdní dynamice se Volkswagen aktuálně nerozepisuje, neznámá je i spotřeba. Víme však, že o dobíjení dvou baterií usazených vzadu se starají regenerativní brzdění. Mimo to lze ještě zmínit, že také volbu tří jízdních režimů lze uskutečnit skrze aplikaci, což má jen dokládat důraz německé automobilky kladený na stále vyšší konektivitu.

Druhý koncept byl nazván Golf GTE Variant ImpulsE. Na tom se podepsalo 14 učňů z továrny značky ve Zwickau, kteří hybridní ústrojí ponechali ve zcela standardním stavu. Narostla ovšem kapacita lithium-iontových baterií, a to z 8,8 na 16,8 kWh.

Nakolik tento krok navýšil dojezd, to je již opět tajemstvím. Blíže si ovšem můžeme popsat nový lak karoserie, který kombinuje dokonce hned pět odstínů (bílou Oryx White, modrou Apassionata Blue, Anthracite, Hallmark či červenou St. James Red). Mimo to dorazila i kapota motoru s ventilačními otvory.

Více modifikací bylo provedeno v kabině, kam se nastěhovaly závodní skořepiny čalouněné stejně jako v předchozím případě kůží a Alcantarou. Také zde máme ozdobné modré švy, k tomu je kabina vybavena ambientním podsvícením, jež lze ovládat - hádejte čím - ano, mobilním telefonem. Blíže nám nejspíše Volkswagen představí koncepty v řádu hodin.

VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 1 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 01VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 2 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 02VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 3 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 03VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 4 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 04VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 5 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 05VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 6 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 06VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 7 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 07VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 8 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 08VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 9 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 09VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 10 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 10VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 11 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 11VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 12 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 12VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 13 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 13VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 14 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 14VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 15 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 15VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 16 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 16VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 17 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 17VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 18 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 18VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 19 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 19VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 20 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 20VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 21 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 21
VW Golf GTI First Decade dostal do vínku 427 hybridních koní

VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 22 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 22VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 23 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 23VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 24 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 24VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 25 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 25VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 26 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 26VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 27 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 27VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 28 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 28VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 29 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 29VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 30 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 30VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 31 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 31VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně - 32 - VW Golf GTI First Decade a Golf GTE Impuls prvni sada 32
Koncept Golf GTE Variant ImpulsE chce pro změnu ohromit větší kapacitou lithium-iontových baterií či lakem kombinujícím pět odstínů

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše