Reklama

Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu

Pokud firma rozjede něco nového, obvykle jsou alespoň její šéfové přesvědčeni o tom, že to bude úspěšné. Proč se tedy nyní Škoda pouští do online prodeje aut, když mu nevěří?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu

1.8.2018 | Petr Prokopec

Pokud firma rozjede něco nového, obvykle jsou alespoň její šéfové přesvědčeni o tom, že to bude úspěšné. Proč se tedy nyní Škoda pouští do online prodeje aut, když mu nevěří?

Kupovat automobil přes internet může na první pohled působit jako holý nesmysl. Dnes už je to do značné míry spotřební věc, jenže současně stojí tolik, že volbě toho správného vozu stojí za to věnovat více času než chvíli sezení u počítače. U něj si dnes děláme jakýsi předvýběr a kandidáty pak jezdíme zkoušet do showroomu. Při té příležitosti samozřejmě dojde ke kontaktu s prodejci a pokud jsou alespoň trochu šikovní, přesvědčí vás nejen o správnosti volby, ale ještě vám vnutí i pár věcí navíc.

Internet ovšem vše zrychluje a zjednodušuje. Vše o zvoleném autě se tam dá najít a navíc lze vše potřebné zařídit z pohodlí svého obývacího pokoje, který v podstatě musíte opustit jen kvůli převzetí. A i to lze domluvit individuálně. Pravda, přijdete o možnost vyzkoušení, nicméně zkuste porovnat auto s bytem - v tom také nebydlíte pár dní na zkoušku, nýbrž se rozhodnete po krátké prohlídce. Přitom jde ale o daleko větší a hlavně dlouhodobější zátěž rodinného rozpočtu.

Pohled na Čínu přitom naznačuje, že vyzkoušení vozu před jeho pořízením se opravdu stává přežitkem. Na největším trhu světa bylo už v roce 2016 prodáno přes jeden milion aut online, což v podstatě odpovídá celoročním španělským registracím. Zájem o tento způsob mají především mladí lidé, téměř čtvrtina zákazníků nakupujících online byla mladší 24 let. Většina přitom vůz vyzkoušet nechtěla, neboť měla jasnou představu, co chtějí.

Jeden milion aut je opravdu hodně, v rámci Číny to ale v roce 2016 představovalo pořád jen pět procent z celkového koláče. Ještě o dva roky dříve bylo ovšem online prodáno pouze jedno procento aut ze všech registrací. Je tedy evidentní, že zájem roste. Automobilky na to samozřejmě již začínají reagovat, neboť tím mohou i vyšachovat některé dealery a navýšit tak svůj zisk.

Do daného kolotoče se v příštím roce zapojí i Škoda. Ta sice vozy online již prodává, aktuálně však jde pouze o program spojený s operativním leasingem. Vozy se navíc klasicky vyzvedávají u dealerů, kteří budou mít na starosti také servisní služby. Úspora času tu ovšem je, navíc u operativního leasingu nebudete při špatné volbě nadávat tak dlouho.

V případě klasického prodeje, ovšem realizovaného online, je tlak spojený s finálním rozhodnutím o poznání vyšší. Možná i proto si prodejní šéf mladoboleslavské automobilky Alain Favey není internetovým prodejem příliš jist a pochybuje, že po této možnosti sáhne větší počet zákazníků. Přesto se touto cestou firma vydá: „Je důležité, že tuto možnost nabídneme, nicméně mnoho lidí stále požaduje osobní vyzkoušení v dealerství,“ říká britský manažer.

Favey úspěchu této formy prodeje opravdu moc nevěří. Pro nejbližší léta jej ani nechce odhadovat, i v roce 2025 ale očekává, že online vůz zakoupí nanejvýš 10 procent zákazníků. Uvidíme tedy, s jakým úspěchem se tento model setká, česká automobilka v tuto chvíli zjevně hlavně chce být u toho a mnoho si od internetového prodeje aut neslibuje. Skutečnou reakci kupujících uvidíme brzy - zda byste byli ochotni si koupit auto bez jakéhokoli předchozího osobního kontaktu s dealerem, budete nejlépe vědět sami...

Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 1 - Skoda Fabia prodej online perex
Škoda začne svá auta příští rok prodávat online, a to nejen na operativní leasing

Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 2 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 01Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 3 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 02Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 4 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 03Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 5 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 04Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 6 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 05Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 7 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 06Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 8 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 07Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 9 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 08Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 10 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 09Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 11 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 10Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 12 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 11Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 13 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 12Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 14 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 13Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 15 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 14Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 16 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 15Škoda rozjede nový způsob prodeje aut, i když sama pochybuje o jeho úspěchu - 17 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 16
Zda jde o krok správným směrem, uvidíme brdy. V Číně se dnes takto prodá přes milion aut ročně a zákazníci si je ani nemusí vyzvedávat v dealerství - k dispozici mají jakési obří automaty

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama