Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda rozšíří nabídku o ještě jedno RS. Jásat z něj ale možná nebudete
11.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda dnes nabízí v provedení RS jen Octavii, brzy přibude Kodiaq a pak možná i Superb a Fabia. Ať už se to stane nebo ne, expanze tím neskončí.
Není tomu dávno, co mladoboleslavská automobilka prohlašovala, že logo RS zůstane vyhrazeno pouze Škodě Octavia. Nicméně když máte v portfoliu úspěšný vůz, se kterým je spojena daleko větší zisková marže než u ostatních, je pochopitelné, když se jej pokusíte zreplikovat. A přesně to hodlají v Boleslavi učinit. Ještě letos tak dorazí Kodiaq RS, který bude spoléhat na dvoulitrový turbodiesel s 240 koňmi. Zajímavější je ale vzdálenější budoucnost.
Škoda již v minulých měsících naznačila, že vrátit by se mohla Fabia RS. Nikoliv tedy v této generaci, počkat si budeme muset na novou, která je plánována na rok 2020. A stejně tak nemáme počítat s ryze dieselovým pohonným ústrojím první generace či benzinovým té druhé. Místo toho je ve hře elektrifikace, respektive hybridní verze, která by ideálně mohla spárovat vysoký výkon a nízké papírové emise. Stěžejní ale samozřejmě bude správné nacenění.
Příchod hybridní Fabie RS je zatím nejistý, stejně jako možný vznik Superbu RS, jistotu jsme ale získali ohledně dalšího RS. Dle marketingového šéfa Alana Faveyho bude opět zaměřeno „hlavně na vzhled a jízdní zážitky, nikoliv nezbytně na výkon. Náš nejsilnější motor produkuje 245 koní, takže ani vzdáleně nejsme na úrovni Ferrari. Mluvíme zde ale o pocitech za volantem, a to je něco, co můžeme nabídnout i u našich budoucích elektrických vozů.“
Neklame vás zrak, škodovka počítá s příchodem elektrických RS. „Stoprocentně nabídneme elektromobily ověnčené logem RS, je to nedílnou součástí naší značky. Je to o vzhledu, o sportovním pocitu, který zažíváte při řízení, o sedadlech, o zážitcích... to je, co zákazníci chtějí,“ dodal dále Favey. Z jeho slov se zdá být pravděpodobné, že chystaná elektrická RS dorazí pouze s podobným výkonem jako standardní provedení a dostanou spíše unikátní nastavení podvozku či specifický vzhled. Právě proto možná nové informace nevzbudí jásot - Octavie RS není bůhvíjak silné auto, oproti běžným kompaktům je ale hodně rychlé i schopné. Jinak oplastovaná Octavie 1,4 TSI by takové nadšení nevzbudila.
Ale zpět k samotnému budoucímu modelu. Stejně jako v případě Škody Kodiaq půjde i v tomto případě o SUV, jež se nechá inspirovat loňským konceptem Vision E. Bude stát na modulární platformě MEB a slíbí dojezd 500 km. „Pokud bychom nebyli schopni nabídnout takové číslo, ani bychom nevstupovali na trh - bude to přitom spíše přes 500 kilometrů,“ dodal k výhledu do budoucnosti Favey.
Chystaná novinka by měla stát jako lépe vybavený Kodiaq, startovat tedy nejspíše bude někde okolo jednoho milionu korun. To na elektromobil není extrémní suma, byť úspěch jí zaručen být nemusí. Nikdo si totiž nemůže být jist, jak bude vypadat trh s elektromobily za dva roky - je ale více než pravděpodobné, že ceny těchto aut půjdou dolů.
Škoda by novinku ráda přivítala v již předem připraveném prostředí, proto již od příštího roku začne nabízet elektrické Citigo. Právě na tomto modelu se budou dealeři učit, jak přistupovat k novému typu zákazníků. Oslovit kupce s naditější kapsou budou moci i nabídkou sítě rychlodobíjecích stanic, což je dle Faveyho ideální obchodní příležitost.















































Škoda chystá elektrické SUV inspirované konceptem Vision E, jenž se ukáže v roce 2020, a to ve standardní verzi i jako varianta RS
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Symbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 55 minutamiAudi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před 2 hodinamiGM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včeraMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
včeraNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva