Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda v Rusku ukončila prodej Octavie s lepšími motory. Nabízí ale jeden „poklad”
11.9.2018 | Petr Prokopec
S nástupem nových pravidel Evropské unie jsme trochu záviděli lidem žijícím mimo ní, neboť ti se teoreticky nemuseli změn obávat. Realita je jiná, třebaže pro staromilce není jen černá.
Škoda Octavia je jasně nejprodávanějším vozem mladoboleslavské automobilky. Je zároveň nabízena v největším množství verzí, a tak ani nepřekvapí, že je právě Octavia nejvíce postižena nutností nové homologace dle metodiky WLTP a příchod nové emisní normy Euro 6d-TEMP. Na jakémkoli trhu Evropské unie tedy aktuálně můžete sáhnout jen po dvou benzinových (1,0 TSI a 1,5 TSI Evo) či jedné dieselové (1,6 TDI) variantě vždy jen s předním pohonem, což je oproti předchozí nabídce neskutečné torzo.
Co je zajímavé, v případě zájmu o Octavii v atraktivnější specifikaci nepochodíte ani mimo EU. Tato zpráva nyní přichází z Ruska, kde byly do srpna též k dispozici varianty jako RS a Scout nebo modely s pohonem 4x4 včetně vrcholné specifikace Laurin & Klement. V první chvíli vás asi napadne, že když teď Škoda těmito verzemi kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP nezásobuje trhy EU, neprodává je ani v Rusku a jakmile tady získá novou homologaci, vrátí je i tam. Jenže tak to není, ani trochu.
V Rusku samozřejmě žádné WLTP ani Euro 6d-TEMP neplatí, vozy si tam vystačí s Euro 5, které škodovky plní už léta. Jenže zmíněné verze nejsou v Rusku žádný prodejní hit - modelů RS, Scout a 4x4 se tam loni prodalo 526 kusů. Automobilka tedy jistě neponechá kvůli ruskému trhu ve výrobě varianty plnící starší emisní normy. A prvky, které zajišťují možnost projít Euro 6d-TEMP, jsou pro provoz v Rusku spíše přítěží. A i kdyby se automobilka nakrásně rozhodla to nějak vyřešit, nová homologace kvůli pár stovkám aut ročně bude též obtížně ospravedlnitelná. Všechny lepší motory tedy z nabídky vypadly i tam. A na rozdíl od EU nadobro.
Nové emisní normy jsou tedy pro automobilky očividně komplikací i mimo EU. Mladoboleslavská automobilka nakonec na ruském trhu ponechává pouze vozy osazené staršími pohonnými jednotkami, které vyhovují normě Euro 5 a může je vyrábět ve větších počtech. Znamená to tedy, že v Rusku je momentálně na prodej Octavia s agregáty, které už jinde na Starém kontinentu nedostanete - s 1,4litrovým a 1,8litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. Druhý zmíněný je spojen pouze s automatem, u prvního je ale možné volit mezi manuální a automatickou převodovkou. Manuál lze navíc mít se všemi třemi úrovněmi výbavy.
Kromě motorů TSI ovšem Rusové mohou sáhnout i po jednom „pokladu” - motoru pro ty, kteří odmítají turba, takoví už u nás nepochodí. Jde o starou dobrou 1,6litrovou atmosféru, která dává 110 koní. I ty je možné spojit s výbavou Active, Ambition či Style, a to bez ohledu na to, zda jde o pětistupňové manuální nebo šestistupňové manuální provedení. Liftback přitom startuje na 1 021 000 RUB (cca 334 500 Kč), u nás dalece nedostupné sumě. Kombík je ovšem o extrémních 315 tisíc rublů (103 200 Kč) dražší.
Pokud se ptáte, proč je mezi oběma variantami téměř třetinový rozdíl, pak je třeba dodat, že zatímco základní liftback se montuje i v Rusku, Octavii Combi tamní zastoupení Škody dováží podobně jako ona eReSa a spol. Je tedy možné, že na lince v Nižnym Novgorodu dojde k rozšíření, zvláště poté, co skončila produkce SUV Yeti. To už je ale spekulace, faktem je, že nová pravidla EU komplikují evropským automobilkám život i mimo EU. A to více, než dosud kohokoli napadlo.
Škodu Octavia RS a další zajímavější verze vozu v Rusku už nejsou k dispozici, paradoxně kvůli v Rusku neplatícím pravidlům
Modernější turbodiesely pod do Octavie v Rusku kvůli WLTP a Euro 6d-TEMP též nekoupíte, starší atmosférický motor 1,6 MPI však k mání je
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 27 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz