Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Yeti 2014: unikly fotky faceliftu, kulaté mlhovky končí
13.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno o oficiální data) Yeti má novou příď, přední i zadní světla a nárazníky, kabina pak jiný volant. Nové jsou i verze Outdoor a Urban.
Doplněno 19:00, 8:00 Tak tu konečně máme novou Škodu Yeti oficiálně. Prodávat se má začít ještě před koncem roku ve dvou variantách. Ta první s veškerými panely karoserie lakovanými v jednom odstínu je určena hlavně pro městský provoz, zatímco ta druhá s ochrannými lemy ve spodní části karoserie může zamířit i do terénu. Odtud ostatně přichází její název Outdoor.
Jen černě lakované plasty ovšem nejsou jediným lišícím prvkem, rozdílné jsou také nárazníky. Litá kola však již můžete sladit, v nabídce přitom nechybí čtyři nové designy. Taktéž se pak rozrostla i paleta barev - nová je bilá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic. Ta je přitom určena jen pro výbavu Laurin a Klement.
Za dalšími změnami musíme do interiéru, kde najdeme tříramenné volanty v sedmi rozdílných provedeních, nové čalounění nebo dekorační lišty. Jak jsme již naznačili, nové Yeti hodlá svým majitelům ulehčit parkování. Autonomní parkovací asistent je tak skutečně k dispozici, vyjma toho SUV dostane také bezklíčový vstup a startování Kessy a jako vůbec první Škoda v historii zpětnou parkovací kameru.
Po stránce motorické zůstane nabídka tří benzinových a čtyř dieselových agregátů zachována. Změny ale máme očekávat v pohonu všech kol, který je nově založen na Haldexu páté generace. Standardem ale nadále zůstane pohon kol předních, na které bude výkon přenášet šestistupňový manuál a automat DSG. Jeho sedmirychlostní provedení přitom bude možné spřáhnout také s 1,6litrovým turbodieselem. Spotřebu však Škoda momentálně udává pouze pro manuální převodovku, se kterou se SUV má průměrně pohybovat za 4,6 l/100 km.
O modernizaci Škody Yeti se zmiňujeme již delší dobu. První SUV z Mladé Boleslavi se ovšem dosud pokaždé maskovalo pod pláštíkem Suzuki, kvůli čemu nebyla nikdy jasně patrná změna přední části. S únikem oficiálních fotek (trochu nás mate číslo SPZ, které odkazuje hluboko do minulosti, ale to je zřejmě jen dílo mladoboleslavského grafika hrajícího si s dokreslováním vozu ve Photoshopu) si však nové mlhovky můžeme představit pěkně dopodrobna. Jak přitom sami vidíte, pryč je unikátní kulaté provedení, jež částečně zasahovalo do hlavních světlometů. Místo toho přichází Yeti ozdobený prvky, které pomalu přebral z nové Octavie nebo Rapidu.
Snaze o maximální korporátní identitu se nelze divit, tak nějak ale máme pocit, že Yeti faceliftem přišel o část osobnosti. Na druhou stranu ale musíme přiznat, že nyní vypadá vůz mnohem uceleněji a díky novému čelnímu nárazníku také výrazněji. Terénní schopnosti sice s ohledem na vystupující spodní lem poklesnou, zrovna v tomto směru ale není čeho litovat - do náročného terénu asi Škodu Yeti nikdo nebral a prašné polní cesty zvládne i nadále.
Jen změnou přídě ale v Mladé Boleslavi neskončili. Vzadu se tak objevují nové světlomety, které obsahují pár diod navíc, pozměněno bylo i vybrání víka zavazadelníku v okolí registrační značky - tady již Škoda inspiraci Octavií nebo Rapidem nezapře. Upravený je rovněž nárazník, který již dokonale maskuje koncovku výfuku. Podle šéfdesignéra automobilky Jozefa Kabaně totiž tento prvek k vozům značky Škoda nepatří.
Vyjma těchto úprav je pak nový pouze design litých kol, za další modernizací ale již musíme do interiéru. Tady se podle očekávání objevuje nový volant, zbytek ale zřejmě budou drobnosti související s výbavou. Stejně jako při nedávné modernizaci Škody Rapid tak lze i v ceníku modelu Yeti očekávat lepší rádio, přítomnost senzorů v předním a zadním nárazníku pak vede k možnému parkovacímu asistentu.
Jistotu ve všech ohledech zřejmě budeme mít v řádu hodin, maximálně dnů, kdy dojde i na oficiální, alespoň virtuální představení faceliftu. Aktuálně ale máme pocit, že kromě výše zmíněného potvrdí Škoda pouze přítomnost nových odstínů koženého čalounění a dekorů. Na ceny a další detaily si ale zřejmě budeme muset počkat až do Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Škoda Yeti 2014 v provedení Outdoor
Nejvýrazněji se facelift Škody Yeti projevuje na předních mlhovkách, které změnily jak tvar, tak i umístění
Škoda Yeti 2014 v provedení Urban
Interiér Škody Yeti 2014
Zdroje: Škoda Auto, Autowp.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 2 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 3 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 4 hodinami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 10:04 - abgx1
- Koupě lakované Octavie 05.10. 09:39 - NedIam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 09:19 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda