Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží

2.5.2017 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Jestli je pro Ferrari něco zcela typické, pak jsou to atmosférické motory V12. Jenže v době honby za spotřebou a emisemi nemá nikdo nic jisté.

V polovině února jsme si představili Ferrari 812 Superfast, tedy modernizované kupé F12, která v nabídce značky vydrží další zhruba čtyři roky. Odhaleno bylo za obecného očekávání, že jde o poslední Ferrari vybavené motorem, který je pro něj typický jak nic jiného - atmosférickým plněným dvanáctiválcem. Pravda to ale byla i nebyla. Z ryzího pohledu tomu tak skutečně bude, motory V12 bez turbodmychadel jako takové ale z nabídky značky zcela nezmizí.

Podle šéfa značky Sergia Marchionneho dostane i následník modelu 812 dvanáctiválcový motor, jenž má opětovně disponovat atmosférickým plněním. Milovník svetrů se tak snaží vyvrátit zvěsti o downsizingu, přeplňování či definitivním zaříznutí motoru V12. „Náš šéf divize pohonných jednotek mi řekl, že by bylo naprosto šílené, kdybychom dvanáctiválec osadili turbodmychadlem, takže odpověď zní ne. Bude to atmosféricky plněný agregát s hybridním systémem,“ dodává Marchionne. Prioritou pro elektrifikaci ale dle něj údajně není snížení emisí či spotřeby. „Nesnažíme se splnit dva cíle. Opravdu chceme jen zlepšit náš výkon na okruhu,“ říká.

Není ale lehké tomu věřit - s přeplňovaným V12 by auto bylo jistě ještě rychlejší. Že Marchionne není úplně pravdomluvný, potvrzuje technický šéf značky Miachel Leiters. Ani podle něj tedy výroba dvanáctiválců neskončí, což Ferrari umožní výjimka pro malosériové automobilky. Díky tomu tak stačilo u modelu 812 Superfast sáhnout po vysokotlakém přímém vstřikování, a vůz rázem vyhovuje emisním normám EU6B. EU6C pak sice bude oříškem, řešení ale již existuje.

„Poté ovšem přijde legislativní regule ULEV, která začne platit v roce 2021 a kterou splníme jen díky hybridnímu dvanáctiválcovému ústrojí,“ dodává k tématu Leiters. Ač tedy Marchionne popírá, že by značka vůbec brala v potaz emise, ve skutečnosti se jimi zabývá. Ostatně emise (v tomto případě CO2, tedy ekvivalent spotřeby paliva) byly jedním z důvodů, proč Ferrari 488 GTB dostalo přeplňovaný V8 místo atmosférického.

Dvanáctiválec pak sice turba nedostane, v jeho případě si ale značka k lepším výkonům na trati i nižším hodnotám spotřeby i emisí dopomůže jinak. Proto jsme ostatně model 812 Superfast nazvali labutí písní čistých atmosférických motorů V12. V jeho případě totiž 6,5litrový agregát skutečně nic nehyzdí, ani turbodmychadlo, ani přivěšený elektromotor...

Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 1 - Ferrari Testarossa V12 engine 01Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 2 - Ferrari Testarossa V12 engine 02Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 3 - Ferrari Testarossa V12 engine 03Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 4 - Ferrari Testarossa V12 engine 04Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 5 - Ferrari Testarossa V12 engine 05Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 6 - Ferrari Testarossa V12 engine 06Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 7 - Ferrari Testarossa V12 engine 07Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 8 - Ferrari Testarossa V12 engine 08Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 9 - Ferrari Testarossa V12 engine 09Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 10 - Ferrari Testarossa V12 engine 10Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 11 - Ferrari Testarossa V12 engine 10aSkončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 12 - Ferrari Testarossa V12 engine 11Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 13 - Ferrari Testarossa V12 engine 12Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 14 - Ferrari Testarossa V12 engine 13Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 15 - Ferrari Testarossa V12 engine 14Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 16 - Ferrari Testarossa V12 engine 14aSkončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 17 - Ferrari Testarossa V12 engine 16Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 18 - Ferrari Testarossa V12 engine 17Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 19 - Ferrari Testarossa V12 engine 18Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 20 - Ferrari Testarossa V12 engine 19Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 21 - Ferrari Testarossa V12 engine 20Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 22 - Ferrari Testarossa V12 engine 21Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 23 - Ferrari Testarossa V12 engine 22Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 24 - Ferrari Testarossa V12 engine 23Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 25 - Ferrari Testarossa V12 engine 24
Jedním ze slavných motorů V12 (skutečně V12) Ferrari byla pohonná jednotka modelu Testarossa. V její tradiční podobě už ji v dalších modelech neuvidíme

Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 26 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 01Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 27 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 02Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 28 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 03Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 29 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 04Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 30 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 05Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 31 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 06Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 32 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 07Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 33 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 08Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 34 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 09Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 35 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 10Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 36 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 11Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží - 37 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 12
Dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast je posledním ryze atmosférickým. Ten další sice nedostane turbo, počítat ale musí s elektrifikováním

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama