Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skončí Ferrari s atmosférickými V12? Šéf dává jasnou odpověď, přesto trochu mlží
2.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jestli je pro Ferrari něco zcela typické, pak jsou to atmosférické motory V12. Jenže v době honby za spotřebou a emisemi nemá nikdo nic jisté.
V polovině února jsme si představili Ferrari 812 Superfast, tedy modernizované kupé F12, která v nabídce značky vydrží další zhruba čtyři roky. Odhaleno bylo za obecného očekávání, že jde o poslední Ferrari vybavené motorem, který je pro něj typický jak nic jiného - atmosférickým plněným dvanáctiválcem. Pravda to ale byla i nebyla. Z ryzího pohledu tomu tak skutečně bude, motory V12 bez turbodmychadel jako takové ale z nabídky značky zcela nezmizí.
Podle šéfa značky Sergia Marchionneho dostane i následník modelu 812 dvanáctiválcový motor, jenž má opětovně disponovat atmosférickým plněním. Milovník svetrů se tak snaží vyvrátit zvěsti o downsizingu, přeplňování či definitivním zaříznutí motoru V12. „Náš šéf divize pohonných jednotek mi řekl, že by bylo naprosto šílené, kdybychom dvanáctiválec osadili turbodmychadlem, takže odpověď zní ne. Bude to atmosféricky plněný agregát s hybridním systémem,“ dodává Marchionne. Prioritou pro elektrifikaci ale dle něj údajně není snížení emisí či spotřeby. „Nesnažíme se splnit dva cíle. Opravdu chceme jen zlepšit náš výkon na okruhu,“ říká.
Není ale lehké tomu věřit - s přeplňovaným V12 by auto bylo jistě ještě rychlejší. Že Marchionne není úplně pravdomluvný, potvrzuje technický šéf značky Miachel Leiters. Ani podle něj tedy výroba dvanáctiválců neskončí, což Ferrari umožní výjimka pro malosériové automobilky. Díky tomu tak stačilo u modelu 812 Superfast sáhnout po vysokotlakém přímém vstřikování, a vůz rázem vyhovuje emisním normám EU6B. EU6C pak sice bude oříškem, řešení ale již existuje.
„Poté ovšem přijde legislativní regule ULEV, která začne platit v roce 2021 a kterou splníme jen díky hybridnímu dvanáctiválcovému ústrojí,“ dodává k tématu Leiters. Ač tedy Marchionne popírá, že by značka vůbec brala v potaz emise, ve skutečnosti se jimi zabývá. Ostatně emise (v tomto případě CO2, tedy ekvivalent spotřeby paliva) byly jedním z důvodů, proč Ferrari 488 GTB dostalo přeplňovaný V8 místo atmosférického.
Dvanáctiválec pak sice turba nedostane, v jeho případě si ale značka k lepším výkonům na trati i nižším hodnotám spotřeby i emisí dopomůže jinak. Proto jsme ostatně model 812 Superfast nazvali labutí písní čistých atmosférických motorů V12. V jeho případě totiž 6,5litrový agregát skutečně nic nehyzdí, ani turbodmychadlo, ani přivěšený elektromotor...
Jedním ze slavných motorů V12 (skutečně V12) Ferrari byla pohonná jednotka modelu Testarossa. V její tradiční podobě už ji v dalších modelech neuvidíme
Dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast je posledním ryze atmosférickým. Ten další sice nedostane turbo, počítat ale musí s elektrifikováním
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 8 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 10 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 11 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
dnes - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha