Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sníte o soukromém tryskáči na kolech? Tohle auto jím je, bez přehánění doslova
1.9.2018 | Mirek Mazal
Dva luxusní dopravní prostředky staví před některé uživatele dilema, kterému dát přednost. V případě Limo-Jetu můžete podobné starosti pustit z hlav. Je obojím naráz.
Někteří cestující nevědí, jestli své úspory procestovat nejtišším a nejluxusnějším vozem světa nebo rovnou zvolit podobný luxus v soukromém tryskáči. Společnost Jetsetter se podívala na obě možnosti a přinesla svérázný kompromis. Jmenuje se Limo-Jet a před pár dny jej představila na festivalu Knowledge Fest v Dallasu.
Návštěvníci mohli vidět křížence letounu nejvyšší třídy s diskotékou a osobním automobilem. Základem stavby se stalo letadlo značky Learjet z USA, které se do vzduchu už nikdy nepodívá, protože se stalo homologovaným automobilem se všemi potřebnými doklady pro provoz na pozemních komunikacích.
Rachot proudových motorů vystřídala hudební soustava stereo reproduktorů o výkonu 4 500 wattů, která doplňuje audiovizuální zážitek z kabiny pojízdného tryskáče. Reproduktory a světla jsou napojena na pětici palubních televizorů viditelných z kožených sedaček po levém boku aerodynamického trupu. Dovnitř se pohodlně vejde jedna menší diskotéka i s občerstvením, vchod výklopnými dveřmi zůstal věrný světu letadel.
Řidič pestrého korábu má své místo na vlastním sedadle uprostřed kabiny za dlouhým nosem bývalého letadla. Pomocí pedálů a volantu obsluhuje čtveřici domontovaných 28palcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami. Během údajně dvanáct let trvající konstrukce pomáhali se na stavbě specializovaní výrobci komponentů podvozku. V roce 2006 Frank DeAngelo vymyslel exotický plán a pustil se do práce. „V té době jsem byl dost hloupý, abych řekl, jo, udělejme to,“ usmívá se DeAngelo. Jen stavba zadní sklolaminátové kapoty vzala 9 měsíců a o elektroinstalaci prý se raději ani nechce bavit. Do projektu se zapojilo až 100 dalších lidí.
Výsledkem je kovově rudý osmiválcový přízrak s celkovou váhou 5,4 tuny o délce 12,8 metru. Ocas s křídlem míří 3,8 metru vzhůru k nebesům. Limo-Jet používá k bezpečné jízdě sadu kamer monitorující okolí, hlavně široké zadní partie jsou těžce kontrolovatelné z pozice pilota. Na dlouhé jízdy to nebude, ale luxusní párty napříč městem může stát za hřích.
























































Bláznivý nápad jednoho muže se stal skutečností a propojil dva světy. Letadlo se změnilo na blikající limuzínu
Zdroj: Limo-Jet@Facebook
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
