Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to
13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model C8 Preliator si 86 procent lidí objednalo s ručně řazenou převodovkou. Ta se dle šéfa firmy Victora Mullera vrací do módy, zvláště v USA.
Znovuzrození Spykeru bylo jednou z velkých událostí loňského roku. Letos pak nizozemská značka, aktuálně usídlená ve Velké Británii, představila dokonce i nový model C8 Preliator. Ten se sice od předchozí produkce designově i mechanicky příliš nevzdálil, nicméně na opětovný rozjezd bylo kupé více než podařeným dílkem. Zvláště když jsme v jeho útrobách nenašli spekulované elektrické ústrojí, ale starý dobrý 4,2litrový benzinový osmiválec.
Šéf značky Victor Muller nyní uvedl, že spalovacím jednotkám zůstane automobilka u sportovních vozů věrna i ve vzdálené budoucnosti, navzdory nemalému tlaku vlád po celém světě. Dle něj totiž „elektrické jednotky nejsou při jízdě příliš vzrušující. Pokud sporťákům či supersportům seberete V8 nebo V12, pak se budou prodávat velmi špatně. U elektromobilů nejsme schopni replikovat ten pocit, když ve voze s manuálem vypnete ESP.“
Poslední slova o ručně řazené převodovce jsou přitom nadmíru důležitá, neboť kromě spalovacích motorů hodlá být Spyker věrný i těmto skříním. Muller naznačuje, že manuály se vrací do módy, neboť 86 procent lidí, kteří si objednali nový model C8 Preliator (jde o 43 zákazníků z padesáti), sáhlo právě po této převodovce. „Ukazuje se tak, že je nemožné předvídat, jakým směrem se trh vydá.“
Dále Muller dodává, že polovina kupců pochází ze Spojených států, kde je manuál módní záležitostí. Ve srovnání s ostatními trhy totiž v USA jen málokdo umí ovládat řadicí páku. Ta je proto více „cool“. Nicméně dle šéfa Spykeru veškerá tato slova platí jen v případě, jsou-li vyřčena na adresu sporťáků. U SUV, jež chce firma představit ještě letos, platí jiná pravidla.
„Pokud řídím SUV, nevadí mi tichý motor. Elektrická jednotka je tedy v tomto případě snáze prodejná,“ dodává Muller, s jehož slovy se můžeme prakticky do puntíku ztotožnit. Jsme přitom zvědavi, zda u nich rovněž setrvá nebo jestli dojde časem k přehodnocení názoru. O tom ale nejspíše rozhodne trh.
Spyker C8 Preliator žádají zákazníci hlavně s manuální převodovkou, která se dle šéfa firmy vrací znovu do módy, zvláště ve Státech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 10 hodinami - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Superb Combi 2,0 TDI s 4x4 a hromadou výbavy může být vaše za cenu Fabie 1,0
před 3 hodinami - Stačila jedna chyba a majiteli zánovní Toyoty odešel motor. Oprava stála 970 tisíc Kč, záruka ji nekryje
před 5 hodinami - Jaguar pořád věří, že se dožije svého elektrického snu, ještě letos ukáže sportovně-cestovní elektromobil
před 6 hodinami - Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
před 8 hodinami - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně co do rychlosti funguje
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva