Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá

Zatímco včerejší snímek nevypovídal o zrovna nejlepší kvalitě znovuzrozené značky, dnes se dostavil jiný dojem. Přesto jsme z Preliatoru rozpačití.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá

1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatímco včerejší snímek nevypovídal o zrovna nejlepší kvalitě znovuzrozené značky, dnes se dostavil jiný dojem. Přesto jsme z Preliatoru rozpačití.

O znovuzrození „nizozemšťana“ jménem Spyker jsme se zmiňovali již mnohokrát, naposledy konkrétně včera, kdy se ze Ženevy vyhrnula smršť novinek. Hovořili jsme o evoluci již mnohokrát viděného, o kusu s pochybnou kvalitou, pomalu o bojovníkovi s předem prohranou bitvou, ovšem stejně jsme ve skrytu duše přesto doufali, že realita bude jiná. Částečně tedy rozhodně je.

Prohlásit to lze po zveřejnění první salvy oficiálních fotek, která poukazuje na detailový fetišismus. Model C8 Preliator jakožto nástupce C8 Aileron přináší karoserii na hliníkovém prostorovém rámu plnou dramatických a rozhodně ne okoukaných tvarů s jistě výtečnou aerodynamickou účinností, kterou ve smyslu vyššího přítlaku podporují na prazích uchycená křidélka. Čistší proporce než u koncepční podoby B6 Venator, na níž byly k vidění například „žraločí“ žábry. Zádi dominují v nerezové oceli vyvedené, CNC stroji navržené svítilny z diod, které jsou k nalezení také na dalších místech. Fotografie ale prozradí o takových parádách více, zejména v interiéru je jich tak asi „na celý den pozorování“.

Pokročit tedy můžeme k motorovému prostoru, kde se nenachází žádná hybridní pohonná jednotka, nýbrž starší benzinový osmiválec z Audi RS6 (rok výroby 2002 až 2004). Výkonu 525 koní a točivého momentu vrcholícího hodnotou 600 Nm dosahuje C8 Preliator s pomocí dvojice turbodmychadel a na zadní kola přenáší parametry použitím manuálního šestikvaltu Getrag. Automatická převodovka se stejným počtem rychlostních stupňů bude potenciálním zákazníkům k dispozici za příplatek.

Jestliže se budeme bavit o dynamice, řeč přijde na typické zrychlování na stokilometrovou rychlost, která zabírá 3,7 sekundy, pročež maximum leží malinký kousek za hranicí 320 km/h. O deceleraci se stará brzdová soustava AP Racing se čtyřmi pístky viditelná skrze zhuštěná 19palcová kola. Za příplatek pak může být nahrazena karbon-keramickým řešením.

Nezní to špatně, některé detaily ale trochu nechápeme. Jak zjistili kolegové z holandského Autoblogu, Spyker svoje dílo ukazuje na pneumatikách z roku 2009, což naznačuje, že výstavní auto není staré jen morálně, ale i fakticky. Své naznačuje i zakrytý VIN-kód či certifikace spotřeba z roku 2008. To vše nás vrací k pochybnostem, zda nejde jen o naleštěný starý model - šéf firmy Victor Muller to nechtěl komentovat.

Muller se ale nechal slyšet, že automobilka má v plánu postavit pouze 50 jednotek. My dodáme, že jde o ambiciózní cíl u auta se základní cenou 324 900 Euro (cca 8,78 milionu Kč) u modelu s manuální šestistupňovou převodovkou Getrag, respektive 330 990 Euro (8,94 milionu Kč) - to pokud půjdete do automatické skříně ZF 6HP26A také již podstatně staršího data výroby. Zákazníci si budou moci vybrat ze 16 barev karoserie, včetně šedé Satin Jet či ještě výjimečnější Spyker Squadron GT2 z fotografií.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 1 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 01Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 2 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 02Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 3 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 03Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 4 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 04Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 5 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 05Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 6 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 06Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 7 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 07Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 8 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 08Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 9 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 09Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 10 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 10Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 11 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 11Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 12 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 12Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 13 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 13Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 14 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 14
C8 Preliator živě v Ženevě, pneumatiky na autě jsou opravdu 7 let staré

Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 15 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 01Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 16 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 02Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 17 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 03

Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 18 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 04Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 19 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 05Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 20 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 06Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 21 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 07Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 22 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 08Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 23 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 09Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 24 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 10Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 25 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 11Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 26 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 12Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 27 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 13Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 28 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 14Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 29 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 15Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 30 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 16

Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 31 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 17Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 32 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 18Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 33 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 19Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 34 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 20Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 35 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 21Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 36 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 22Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 37 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 23Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 38 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 24Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 39 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 25Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá - 40 - Spyker C8 Preliminator 2016 oficialni sada 26
Krásné detaily skoro až svádějí k zamyšlení, zda není Spyker C8 Preliator skutečně jen předraženou navoňenou bídou s technikou nejrůznějších starších modelů jiných značek

Zdroje: Spyker, Autoblog.nl

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.