Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si novou Škodu Kamiq s výchozí Scalou. Má vůbec co nabídnout navíc?
16.3.2019 | Petr Prokopec
Obě mladoboleslavské novinky disponují toutéž platformou i motory. Designem se však liší, hlavně vpředu. A rozdíly kupodivu najdete i za volantem, ač ten sám je identický.
Ještě nikdy v historii nebyla Škoda v pozici, kdy by nabízela hned devět modelů. Dva z nich jsou navíc zbrusu nové vozy, značka tak má dostatečný prostor k dalšímu růstu. I když to vlastně znamená, že u ní dojde k modelovému kanibalismu. Nový Kamiq a nová Scala cíli pomalu na totéž publikum, pročež vlastně jen bude záležet na tom, zda je kupec fanouškem SUV, nebo dává přednost protaženým hatchbackům. Rozdíly ale nejsou spojené jen se zevnějškem a vizáží, nýbrž rovněž s kabinou, ač ta působí na první pohled naprosto identicky.
Naše srovnání odstartujeme u exteriéru, u čelních partií. Stranou ponecháme masku chladiče, ta je do značné míry stejná. Vše ostatní se ale změnilo, nikoliv jen s ohledem na skutečnost, že Kamiq je vyšší a má rovněž zvýšený podvozek. SUV dostalo i zúžené světlomety se čtyřmi separátními diodovými segmenty. Díky tomu sice může působit moderněji, větší a konzervativněji střižené lampy Scaly však též umí přitáhnout. I proto, že jejich klínovitý tvar příď opticky rozšiřuje a snižuje, až Scala působí sportovním dojmem.
Je jisté, že názor publika ovlivní rovněž venkovní rozměry. Ač v případě rozvoru obě novinky dělí pouze dva milimetry, Scala v rámci délky narostla na 4,36 metru. Kamiq je pouze 4,24metrový, při pohledu z boku tak může působit dojmem, jako kdyby někdo přehnal kopanec pod zadní nárazník, jímž je možné za příplatek otevírat zavazadelník. A když už došlo k napřimování zadních partií, následoval i kopanec do přídě. Vůz tak sice má siluetu klasického SUV, ovšem kontroverzní detaily jako ona čelní světla pozitivní dojmy narušují.
Vzhledově dle našeho názoru vítězí Scala. A to jsme dosud nezmínili její nejsilnější prvek, a sice protažené zadní okno. To je sice k dispozici za vyšší cenu než základní specifikace, každá investovaná koruna se však vyplatí. V kombinaci s novými lampami hatchback vystupuje z davu způsobem, jaký máme často spojený jen s francouzskými či japonskými vozy, a to ne vždy v pozitivním slova smyslu. Světla Škody Kamiq jsou pak sice identická, doprovází je však již vcelku tuctové tvary zádě.
Aby toho navíc nebylo málo, hatchback získává body i po zvednutí víka zavazadelníku. Nikoliv jen tím, že se základním objemem 467 litrů překonává svého příbuzného o 67 litrů, ale rovněž kvůli níže položené nákladové hraně. Na té se podepsalo navýšení světlé výšky o 37 milimetrů vůči Škodě Scala, tento krok byl ovšem ryze stylistický. Nedá se předpokládat, že by kdokoliv s modelem Kamiq zamířil do náročnějšího terénu, zvláště když platforma MQB A0 užitá v obou případech vyloučila příchod pohonu všech kol.
Názor na vzhled je ryze subjektivní, a tak si jej každý musí udělat sám. Z faktů dodejme, že ač Scala nabízí větší zavazadelník, Kamiq pro změnu přichází ke slovu, kdy se posadíte na kterékoliv ze dvou předních či tří zadních sedadel. Právě vyšší stavba karoserie, stejně jako zvýšený podvozek, jsou důvodem, proč u SUV za volantem najdete tzv. velitelskou pozici. Neznamená to samozřejmě, že by Škoda Scala rovnou konkurovala Lotusu, ovšem do jejích sedadel víceméně zapadnete, zatímco u sourozence budete mít daleko větší přehled o okolní dopravě. Přitom vám zůstane ještě dostatek prostoru na hlavou. Pokud jste tedy vyššího vzrůstu a obdobně je na tom i zbytek rodiny, Scala vám vyhovovat nebude.
Tím jsme se dostali na samotný závěr, kdy jeden bod k dobru dostane opět Scala. Do showroomů totiž dorazí s o něco nižší cenou (přesné cifry zatím nebyly zveřejněny), ačkoliv pod kapotou se budou nalézat identické pohonné jednotky a technika vůbec. Motory výkonem pokryjí pásmo od 95 do 150 koní, kromě manuálu bude k dispozici i automat. V závěru roku se navíc objeví i plynová verze, a to v obou táborech. Jak je tedy vidno, skutečně záleží jen na tom, kolik měříte, kolik toho chcete převážet a zda jste najeli na vlnu obliby SUV či nikoliv.
Pořídili byste si raději Škodu Scala nebo Kamiq? To do značné míry závisí na vaší oblibě SUV, fakticky toho Kamiq o mnoho více nenabízí
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 2 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 3 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 5 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry