Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nový VW Polo s tím předchozím: novinek je víc, než se zdá
18.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace neproměnila Polo ve zcela jiný vůz, to ani zdaleka. Přímé srovnání přesto ukáže, že změn je dost. A uvnitř jsou až revoluční.
Uplynulý pátek byl dnem velké premiéry nového Volkswagenu Polo. Tedy, mohl jím být, kdyby nespočet předchozích špionážích záběrů, upoutávek a úniků oficiálních materiálů neukázal z auta prakticky vše. A kdyby také bylo co převratného odhalovat. VW se tady podržel svých nejlepších tradic a design jednoho ze svých klíčových modelů mezigeneračně změnil jen tak, jak bylo nezbytně nutné.
Však už před několika měsíci jsme vůz mohli spatřit jen s minimem kamufláže a ani tehdy to nezpůsobilo poprask. „To samé v bledě modré,” říkala tehdy řada z vás. Se dnešní znalostí skutečného stavu věcí si můžeme říci, ze to nebyly nemístné poznámky, nebylo by ale přesné označit nové Polo jen za větší facelift předchozí generace. Ačkoli vůz sází na stejný styl, po technické stránce je nový téměř od A do Z. A ani z hlediska designu není snad v jediném konkrétním aspektu úplně stejný.
Nejlépe to ukáže vizuální porovnání nového a starého modelu, tedy šesté a páté generace bok po boku. Právě z něj je patrné, že ačkoli např. výška vozu zůstala úplně stejná (1,45 metru), vizuálně působí novinka jako nižší, méně „zavalité auto”. Za to může jednak změna zbylých rozměrů, tedy jak délky (4,05 m, o 8 cm více než dosud), tak šířky (1,75 m, +7 cm) i rozvoru (2,56 m, +9 cm). Rozvorem tedy nové Polo překonává i Golf čtvrté generace a také díky němu působí jako vůz přinejmenším o půl třídy výše než dosud.
Za změnu dojmu ale nemohou jen rozměry, jsou tu i jiné designové detaily. Nižší přední světla, protáhlejší spodní linie bočních oken, výraznější linky na boku i zádi i více do stran protažené koncové světlomety dělají Polo vizuálně nižším, pocitově stabilnějším. A máme pocit, že to spolu s faktickými změnami může být jen ku prospěchu věci.
Kdo poznal dosavadní Polo GTiI ví, že s motorem 1,8 TSI bylo v podstatě přemotorované auto - sympaticky, ale přesto. Nové GTI má ještě objemnější a silnější motor a bude potřebovat větší rozvor, širší rozchod a nižší těžiště, aby se s ním vypořádalo se ctí. A když jsme u verze GTI, ta se možná na první pohled změnila ze všech nejméně, na ten druhý jsou na ni ale patrné úplně stejné inovace.
Technické změny jsou rozsáhlé - krom jiných rozměrů je tu jiná platforma, až na litrový tříválec úplně nové motory (všechny s avizovaným upsizingem - 1,5 TSI místo 1,4 TSI a 1,2 TSI, 1,6 TDI místo 1,4 TDI a 2,0 TSI místo 1,8 TSI) či nové nebo přepracované převodovky. Kompletní technická data neznáme, ale čekejme lehčí, rychlejší a úspornější vůz v jakékoli verzi.
Největší změnu ovšem představuje interiér, tam nezůstal kámen na kameni. Pochopitelně bude záležet na tom, jaké varianty si srovnáme, ale už poněkud odvážný přesun výdechů ventilace níže dělá hodně. Docela jinak koncipovaná je též přístrojová deska, výstupy informačně zábavních systémů či výplní dveří. A vsadit si můžete i na více prostoru uvnitř, ze známých dat zatím víme o 351litrovém zavazdelníku, tedy o čtvrtinu větším „kufru” než dosud - prostor zejména pro nohy cestujících vzadu se mohl změnit podobným způsobem.
Podívejte se sami níže na to, jak se Polo změnilo zejména po vizuální stránce. Z techniky jsme probrali to známé, zbytek si řekneme později, kdy budou zajímavá zejména detailní data verze GTI. A zbytek obrázku dokreslí ceník - soudě podle první, už známé ceny na německém trhu čekejme mezigenerační nárůst asi o 5 procent, tedy nic dramatického. Ostatně, k nějakým velkým změnám ostatně nedává současný napěchovaný trh malých aut prostor...
Vizuální srovnání VW Polo šesté generace s pátou













Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
