Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ssang Yong postaví rivala Nissanu Juke, v Ženevě představí prototyp
4.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncept Ssang Yong XIV-1, představený před dvěma lety ve Frankfurtu, vyústí v sériový model. Předprodukční verzi uvidíme příští rok v Ženevě.
Korejská automobilka Ssang Yong, která byla v posledních letech známa zejména diskutabilním designem (říkejte nám diplomati...) svých modelů, míří pod nadvládou indického koncernu Mahindra & Mahindra nahoru; například modelu Korando facelift prospěl. V září roku 2011 ve Frankfurtu představila koncept XIV-1 a nedlouho na to přišla informace, že míří do výroby. To nyní můžeme potvrdit a přihodit pár informací navrch.
Již bylo známo, že pod kapotou budou zájemci moci mít buď naftový, nebo benzínový motor, oba o objemu 1,6 litru, pocházející právě od indického vlastníka. Designem by se nový vůz měl držet konceptu, ale patrně bude mít obyčejná světla, normální otevírání zavazadelníku, bude vybaven B-sloupkem a zadní dveře budou uchyceny na něm.
Cenově se totiž nový malý Ssang Yong má vejít do 12 tisíc liber, tedy asi 355 tisíc korun. Oficiální odhalení předprodukčního modelu by se mělo odehrát v Ženevě v březnu 2014 a do prodeje by měl jít o rok později. Korejci s novým malým SUV chtějí konkurovat zejména Nissanu Juke, který cenově začíná na 369 tisících korun. Nejspíš nabídnou pohon buď přední, nebo obou náprav, podobně jako u Juku.
Ssang Yong se chce profilovat jako výrobce zejména aut s pohonem všech kol a zavedený značkám chtějí konkurovat zejména cenami. Právě model, který má vzniknout z konceptu XIV-1, by měl pomoci automobilce konečně začít dosahovat zisků. Má být první ze čtyř modelů, které automobilka do roku 2016 uvede na trh.
Právě poměrně agresivní cenová politika je jedním z důvodů, proč výrobce sází na Evropu jako na jedno z hlavních odbytišť. Jestli je to krok správným směrem, ukáže budoucnost, avšak v současnosti zde malé crossovery docela bodují.
















Ssang Yong XIV-1 skutečně bude, s protisměrnými dveřmi však raději nepočítejte
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025 (7)
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025 (4)
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025 (4)
Nejčtenější články
Německý softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
13.10.2025
Venku je nový „analogový” supersport s motorem V8 a manuálem. A ne, neprobudili jste se ve stroji času
13.10.2025
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Tesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
13.10.2025
Románek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
13.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
