Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli: korejský Captur plně odhalen, v prodeje bude od června
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka SsangYongu bude zpočátku k mání jen jako předokolka. Posléze však dorazí diesel, systém 4x4 a dokonce i přeplňovaný tříválec.
Příchod korejského crossoveru byl avizován již v loňském roce, přičemž krátce po Vánocích se na internetu objevily první snímky a informace. Ty však byly pouze rámcové a neodhalily, co máme očekávat v motorovém či zavazadlovém prostoru. Nyní ovšem došlo na oficiální představení, pročež si můžeme veškeré neznámé oblasti projít do posledního šroubku. Začít přitom můžeme prohlášením SsangYongu, že nový model Tivoli je „výsledkem 42měsíčního vývoje a investice 350 miliard korejských Wonů (cca 7,55 mld. Kč).
Novinka stojí za zcela nové platformě, která je první svého druhu od chvíle, kdy automobilku převzal indický gigant Mahindra. Na délku vůz měří 4,2 metru, pročež je o pět centimetrů kratší než klíčový rival Nissan Juke. Do zavazadlového prostoru pak pobere 423 litrů, což pro změnu představuje o třicet litrů menší porci, než jakou naložíte do Renaultu Captur. Oba modely chce ovšem SsangYong převálcovat kvalitou interiéru.
Do kabiny ovšem nahlédneme až za malou chvíli, nejprve se zastavíme pod kapotou. Zde bude možné od června sáhnout po 1,6litrovém benzinovém motoru, který produkuje 126 koní. Ty má na přední kola přenášet buď standardní šestistupňový manuál nebo příplatkový šestistupňový automat od Aisinu. Do konce roku by ovšem SsangYong měl nabídku rozšířit také o 1,6litrový diesel a pohon všech kol.
Jízdní dynamika či spotřeba bohužel známy nejsou, podle předchozích informací by však benzinový agregát neměl emitovat více než 160 gramů CO2 na kilometr a u dieselu máme počítat maximálně se 140 g/km. Tím ale informace týkající se motorů končí, zamířit tedy můžeme k podvozku, který vpředu používá vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku.
Přesunout se můžeme do kabiny, která by již v základní výbavě měla být působivě vybavená. V rámci bezpečnosti máme očekávat sedm airbagů včetně kolenního, mimo to pak dorazí i dešťový senzor, vyhřívaný volant a sedadla, přední a zadní parkovací senzory či zpětná kamera. Opomenut pak nebude ani tempomat či automatická světla.
S vyššími úrovněmi bude spjat sedmipalcový dotykový displej a také kontrastně lakovaná střecha, kromě toho ovšem má Tivoli nabídnout i celou řadu doplňků, jimiž si budete moci crossover upravit dle své fantazie. S ohledem na zaměření na mladší klientelu pak asi nepřekvapí ani přítomnost portů na USB, HDMI či možné spárování s mobily.
Ceny na britském trhu se mají pohybovat v rozmezí 13 000 a 20 000 GBP (465 000 až 715 000 Kč), přičemž za první cifru dostáváte předokolku s benzinovým motorem a manuálem, zatímco druhá je spojena s dieselem, systémem 4x4, automatem, 18palcovými litými koly, navigací TomTom a koženým čalouněním.
Tím ovšem se SsangYongem Tivoli nekončíme, poslední zmínku můžeme věnovat dalšímu chystanému rozšíření nabídky. Korejci totiž momentálně pracují na 1,2litrovém přeplňovaném tříválci, který je určen zejména pro evropské trhy. Očekávat tedy můžeme razantní - i když jen papírové - snížení emisí.
SsangYong Tivoli bude k mání s nemalou individualizací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda