Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Legacy a Outback 2013: facelift, který už v Česku nepoznáme
29.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mezi newyorskými novinkami se pozornost hlásí i Subaru s faceliftem Legacy a crossoveru Outback. První jmenovaný má přitom u nás na kahánku.
Už jen necelý týden dělí automobilky od otevření jednoho z méně významných severoamerických autosalonů. Nuda a zívání ale v New Yorku skutečně nehrozí. Toyota avizovala odhalení nového sedanu s karoserií připomínající kupé, Mercedes s fanfárami představí modernizované třídy GLK i GL a jako zákusek připojí veřejnou premiéru vrcholného kupé-roadsteru SL65 AMG. Dorazí také zbrusu nový Hyundai Santa Fe alias ix45, ale jednoznačně největší bombou má být další generace Viperu.
O další světovou prezentaci se postará japonský koncern Fuji Heavy Industries. Jeho automobilová divize Subaru zde před třemi lety poprvé ukázala produkční verzi páté generace modelu Legacy a nyní se (tedy poměrně brzy) vrací na místo činu s jeho faceliftem.
V modernizované podobě se představí všechny karosářské varianty, tedy sedan, kombi a také crossover Outback. Plechový základ karoserie vypadá designově nedotčen, první dvě fotografie ale prozrazují, že z původních předních nárazníků nezůstal kámen na kameni. Přestylizovány byly rovněž mřížky chladičů a evidentně jinak byla navržena i vnitřní architektura hlavních světlometů. Záď jsme ještě neviděli, ale bylo by zvláštní, kdyby se podobné tvarové šachy (byť zřejmě v decentnějším podání) neodehrály také tam.
Subaru pozdrželo i fotografie interiéru, víme ale, že v kabině se objeví nové čalounění sedadel, pozměněný přístrojový panel s elektro-luminiscenčním podsvícením a pár dalších drobností ve výbavě napříč celou modelovou řadou.
Vrcholnou motorizací nadále zůstává plochý šestiválec s objemem 3,6 litru, výkonem 260 koní a spolupracující s pětistupňovou automatickou převodovkou. Nic se u něj nemění. Čtyřválec 2,5 l ale doznal několik drobných změn. Předně se zvýšil jeho výkon ze 172 koní (ano, americká verze měla oproti evropské o 5 k více) na 175 koňských sil. Stejně nepatrně poskočil také točivý moment - z 230 na 235 newtonmetrů.
Převodovky dvou a půl litru budou identické - k mání je šestistupňový manuál nebo variátor Lineartronic CVT. A právě u automatu Subaru slibuje drobné vylepšení průměrné spotřeba. U Lagacy by měla podle tabulek a amerických norem spadnout z rovných devíti litrů na sto na 8,7 l a v případě Outbacku z 9,8 na 9,0 litru.
Krom snížení provozních nákladů se automobilka zaměřila rovněž na zlepšení jízdních vlastností. Dosáhla toho zvýšením tuhosti karoserie, úpravou zavěšení a řízení. Legacy a Outback proto mají být tišší a nabídnout vyšší komfort jízdy. Oba vozy navíc dostaly systém „EyeSight“ zahrnující adaptivní tempomat, elektroniku hlídající řidiče před neúmyslným vybočením z pruhu a detekci překážek spojenou s automatickým brzděním. Zajímavostí této technologie je, že Subaru nepoužívá radar a stereo-kameru hlídající mnohem širší úhel před autem.
Vše zmíněné pochopitelně platí primárně pro americký trh, termín uvedení modernizovaných dvojčat v Evropě si zatím netroufáme odhadnout a už vůbec ne pro Česko. Subaru totiž začne brzy informovat své zákazníky o jedné velmi nemilé skutečnosti. Dobře informovaný zdroj nám prozradil, že s modelem Legacy se u nás od konce příštího roku už nepočítá a je proto otázkou, zda se tento facelift vůbec v Česku někdy objeví. Co u nás chce Subaru prodávat? Hlavní pateří prodejů se má stát Impreza XV, Forester a právě Outback. Alespoň ten by se tedy v modernizované podobě do našich končin dostat měl.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek
Výměna nárazníku a další drobné úpravy změnily Legacy a Outback tak, aby více připomínal novou Imprezu
A aby se vám snadněji srovnávalo s výběhovým modelem, který bude v případě Legacy tím posledním nabízeným na českém trhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 11 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha