Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani loňský dobrý rok nepomohl Seatu k návratu do černých čísel. Nadějí je SUV, které by mohlo dorazit již příští rok. Stále je ale třeba jej schválit.
SUV značky Seat je jednou z nejdiskutovanějších záležitostí automobilového průmyslu. Španělská značka navíc již loni před Vánoci potvrdila, že finální design je již hotov, a tak by se mohlo zdát, že nový model bude jednou z hlavních hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Jenže i do takového předprodukčního konceptu má SUV poměrně daleko, neboť stále chybí oficiální požehnání mateřského koncernu Volkswagen. Podle nejnovějších informací k němu však značka nemá daleko.
Pokud tedy vše půjde podle plánu, pak bychom se produkčního SUV měli dočkat někdy na přelomu let 2015 a 2016. O vzhledu samozřejmě můžeme diskutovat, některé technické komponenty však již byly potvrzeny. Víme tak, že novinka by měla stanout na evoluční verzi platformy MQB, která je momentálně ve vývoji. Je tedy zřejmé, že počítat můžeme s velmi nízkou hmotností.
Jelikož daná platforma samozřejmě bude znamenat i redukci nákladů, mohlo by SUV napomoci značce - jediné prodělečné součásti koncernu VW Group - k zisku. Daný segment je ostatně na vzestupu a tak Seat vstupem do něj prakticky nic neriskuje. Zvláště, když se může pochlubit velmi mladistvou skupinou zákazníků (průměrný věk je o 10 let nižší než u Škody).
Na druhou stranu, kvůli zmíněným ztrátám (v roce 2012 to bylo 4,3 mld. Kč) musí Seat každý krok bedlivě zvažovat, zvláště, když zhruba 80 procent produkce značky končí na evropských trzích. Ty se sice nyní zvedají ode dna, na hladinu to však mají ještě daleko. To ostatně potvrzuje šéf Seatu Jürgen Stackmann, který si není jistý, kdy se značka vrátí do černých čísel.
Uvidíme tedy v následujících měsících, jak se celá situace vyvrbí. Dá se ale předpokládat, že jakékoliv váhání by Seatu mohlo jen uškodit. Přeci jen, přízeň zákazníků je vrtošivá a momentální obliba vozů SUV nemusí trvat věčně. Pokud chce tedy Stackmann učinit z automobilky solidní firmu, měl by začít kout železo, dokud je žhavé.















Seat zvažuje SUV již od roku 2007, kdy představil koncept Tribu. Ten o čtyři roky později následovala verze IBX, od té doby však Španělé více mluví než jednají
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha