Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První SUV od Seatu se bude vyrábět v ČR, včetně modelu Škody
25.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náklady na reorganizaci výrobních linek jsou v Česku nižší než ve Španělsku. Tuzemští odboráři si tak své hrozby mohou vzít zpátky.
Na začátku listopadu proběhla řadou českých médií zpráva, že chystaná Škoda Snowman, či jak se nové SUV značky bude jmenovat, by se měla vyrábět v továrně Seatu ve španělském Martorellu. Této novince jsme nevěnovali velkou pozornost, neboť šlo pouze o dohad mladoboleslavských odborářů, ti navíc ihned ohlásili, že v daném případě půjdou do stávky. Tím si naše sympatie nezískali, neboť volba místa výroby jakéhokoli modelu je plně v rukou vedení koncernu Volkswagen, touto záležitostí se dnes ale zabývat nechceme. Ostatně nejnovější zprávy hlásají, že to bude naopak závod v českých Kvasinách, kde se první SUV Seatu vycházející z konceptu IBX bude vyrábět.
Asi nepřekvapí, že tentokrát již škodovácké odbory vůbec neprotestují, daný záměr by totiž jen navýšil počet pracovních míst (jen dodáváme, že ten předchozí by je rozhodně nesnížil, neboť Snowman bude absolutní novinkou). Stejně tak by do výšin letěla prestiž České republiky, z níž by se pomalu stala jedna z hlavních světových automobilových velmocí. Kupodivu ovšem proti tomuto tahu neprotestují ani španělské odbory, ačkoliv by se při realizaci záměru jednalo již o druhý Seat vyráběný mimo domovinu.
Chystané SUV by napodobilo Toledo, které je společně se sesterskou Škodou Rapid vyráběno v přímo v Mladé Boleslavi. V případě modelu Snowman se tak původně mělo jednat o jakousi reciprocitu, nový report však naznačuje pravý opak. Tedy že španělských modelů bude v Česku vznikat daleko více, stejně jako se budou v tuzemských továrnách montovat jejich ekvivalenty s letícím šípem na přídi. Kromě Seatu se totiž Kvasiny postarají i o výrobu SUV s logem Škody.
V prvé fázi se v rámci španělské značky bude jednat o model velikosti Volkswagenu Tiguan, který bude postavený na platformě MQB. Tu již najdeme na celé řadě koncernových modelů, oproti nim však bude pozměněna, což si vyžádá také modifikaci výrobní linky. A právě toto je důvod, proč Kvasiny dostaly přednost před Martorellem - české výrobní linky totiž schramstnou o 40 procent méně nákladů, přičemž odpadá nutnost vzniku nové lakovny apod.
Šetření je přitom jedním z hlavních témat koncernu Volkswagen. Po velké expanzi, jež zahrnovala i koupi značek jako Porsche nebo Ducati, totiž německá značka začíná s velkým utahováním opasků. Do vývoje a výzkumu tak sice dá v následujících čtyřech letech 84,2 mld. Eur (cca 2 190 miliard korun), každý cent však bude muset přinést nějaký ten zisk. A to by ve Španělsku nemuselo být jisté.
Seat IBX by měl být předobrazem prvního SUV španělské značky. Design se však bude v mnohém lišit, neboť koncept byl představen již před dvěma lety, zatímco produkční verze dorazí příští rok
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis