Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Škoda pro sedm bude stát od 600 tisíc Kč, V6 nedostane
3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf mladoboleslavské automobilky se rozpovídal o budoucnosti. Víme tak více o novém SUV, hybridních plánech i konci šestiválců.
Mladoboleslavská automobilka patří mezi hvězdy letošní Paříže, na tamním autosalonu totiž představuje novou Škodu Fabia ve verzích hatchback a kombi. Slavnostnímu debutu je samozřejmě přítomno i nejvyšší vedení značky, přičemž její šéf Dr. Winfried Vahlad se rozpovídal nejen o poslední novince značky, ale také o její budoucnosti. Ta je spojena zejména s příchodem nového sedmimístného SUV, dále ovšem máme počítat také s expanzí plug-in hybridů. Bez nich by totiž prý Škoda nebyla schopna splnit emisní limity, které začnou platit od roku 2020.
To ale poněkud předbíháme, proto zpátky na začátek k samotné Fabii. Ta byla designově inspirována rallyovým speciálem, jehož je Vahland velkým fanouškem. „Jeho proporce vás chytnou za srdce, je totiž široký a tak svalnatý. Proto jsem řekl Jozefu Kabaňovi, že chci sportovně vypadající model, který by zlákal mladé zákazníky a zároveň neodradil ty starší. Nová Fabia tak naplňuje podstatu značky - je funkční, praktická, prostorná a má dobrý design.“
Obdobné samozřejmě bude muset být i plánované SUV, to však zároveň přivede Škodu do nového cenového teritoria. Základní verze by se totiž měly pohybovat na úrovni Kie Sorento. Ta je přitom na českém trhu k mání minimálně za 630 000 Kč, a tak ani konkurent od škodovky jistě nebude stát méně než 600 000 korun. To by pro značku mohlo být docela velké sousto, však takový Superb totiž startuje o sto tisíc níže. Nesmíme ale zapomínat na fakt, že stávající vlajková loď má nejširší cenové rozpětí ze všech škodovek.
Vahland přitom počítá s tím, že pokud zákazníci skousli ceny sahající až za 1,1 milionu korun u sedanu a kombíku, pak nebudou mít problém s jejich akceptováním u sedmimístného SUV. Zvláště, když jeho vrcholné verze by ve výsledku nemusely být tak drahé. V tomto směru naráží na absenci šestiválce, který vypadne z firemní nabídky, neboť budoucnost značky je spojena se čtyřválci, přeplňováním a zaměřením na nízkou spotřebu.
Proto se ostatně do budoucna plánuje i expanze plug-in hybridů, bez nichž by Škoda prý nebyla schopna splnit emisní normy, které v platnost vejdou v roce 2020. Samotné vozy přitom spatříme spíše blíže k závěru dekády než v její polovině, neboť zapotřebí jsou hlavně levnější komponenty. „Pokud totiž nejdražší Superb osadíte hybridním motorem, zvýšíte cenu o čtvrt milionu korun. A tím jsme v segmentu, kde nenajdeme zákazníky.“
Očekávat tak máme zaměření na Octavii, která by převzala techniku z hybridního Volkswagenu Golf. Tím by došlo k ponížení nákladů, což by se promítlo do navýšení ceny - ta by poskočila zhruba o 100 tisíc korun, což je prý již přijatelné. Stále se však bavíme nejdříve o roce 2017. Ještě vzdálenější je ovšem plně elektrický model, ačkoliv takové Citigo by z fleku mohlo převzít techniku modelu e-up!. Vahland však požaduje delší dojezd, který by pokryl dva pracovní dny.
Hybridizace a elektrifikace škodováckého portfolia se tedy v nejbližší době nedočkáme, stejně jako je věcí zapovězenou třeba taková výroba kabrioletu. Daný model by totiž nebyl prodáván v množství, jež by ospravedlnilo jeho vývoj a náklady. V rámci sportovního segmentu tedy můžeme počítat pouze s Octavií RS, ke které se možná někdy v budoucnu přidá ostřejší Superb a výše zmiňované SUV.
Tato novinka mimochodem neponese název Snowman, jak se v posledních měsících spekulovalo. Nic konkrétního však Vahland v tomto směru neuvedl, vůz tak nadále můžeme titulovat maximálně „A Plus SUV”, jak zní jeho interní označení. Kromě sedmimístného modelu přitom Škoda zvažuje i menší exemplář, který by se v hierarchii zařadil pod SUV Yeti. Jelikož však nejde o globální model, nemá takovou prioritu a dost možná nikdy nevznikne. Vše bude záležet hlavně na vývoji trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Chystané sedmimístné SUV se již ukázalo na několika ilustracích, v reálu má být design mnohem odvážnější












Novinka mladoboleslavské značky bude vycházet z koncepčního Volkswagenu CrossBlue, který se rovněž stane produkční realitou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
před 10 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
před 11 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Šéfdesignéra Jaguaru na hodinu vyhodili, z firmy ho vyvedla eskorta. Stál za absurdní proměnou značky
včera
Porsche si zkouší zachránit tvář a říká, že plug-in hybridní 911 nebude. Pamatujete, co říkalo před 5 roky o hybridech?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.03. 22:38 - abgx1
- Chlubítko univerzální 12.03. 22:07 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 12.03. 21:44 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 14:55 - řidičBOB
- IT poradna 12.03. 11:44 - pavproch
- GWM STEED 7 12.03. 10:43 - macabe
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.03. 09:10 - pavproch
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
