Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem

29.9.2016 | Marek Bednář | 6 příspěvků

(+ živé foto) Ignis přijde jako malé městské auto, ale nabídne i pohon všech kol, pokud je vaše ulice příkrá a silničáři v zimě zanedbávaná.

Nová generace Suzuki Ignis se představila na pařížském autosalonu. Z fotografií vám jistě bude povědomá, přesto je to horská novinka. Abychom zjistili proč, musíme se vrátit do března roku 2015 do Ženevy, kde se představily koncepty Suzuki iK-2 a iM-4. Z iK-2 se vloni ve Frankfurtu vyklubalo nové Baleno a produkční verzi iM-4 vidíme právě dnes - je to nový Ignis.

Spojení tohoto tvaru s tímto jménem ale také není první, protože jako Ignis se tento vůz ukázal už vloni v září, jen byl určen pro japonský trh. Ten pro Evropu, který máme před sebou dnes, je mu podobný jako vejce vejci. Vidíme stejná přední i zadní světla, stejné skoro všechno; jediný rozdíl je v délce, která je u evropského auta asi o 10 - 15 cm větší.

Důvod je v tom, že v Japonsku se musel Ignis z daňových důvodů vejít do 3,6 metru délky, kdežto v Evropě žádný takový limit není. Veškerá technika je stejná, podvozková platforma zůstává, pár centimetrů navíc přibylo díky upraveným nárazníkům.

Víme, že pod kapotou budou možnosti podobné jako u Balena, což znamená 1,2l atmosférický motor Dualjet, který nabídne 90 koní a 120 Nm. K mání bude také verze SHVS, Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, což bude mikrohybridní systém připojený ke zmíněné dvanáctistovce. Jeho emise mají klesnout „výrazně pod 100 g CO2/km”, jak uvádí Suzuki.

Jestli bude pod kapotou i litrový tříválec Boosterjet o 112 koních, zatím nevíme. Po stránce převodovek je standardem pětistupňový manuál, za příplatek by měl být k mání robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) také o pěti kvaltech. Hned zkraje prodeje by měla být kromě předokolky v nabídce i čtyřkolka s názvem AllGrip Auto, která bude využívat viskózní mezinápravovou spojku a ve standardních situacích bude 90 % síly motoru mířit na přední nápravu.

Nový Ignis by měl vážit okolo 900 kg, podobně jako Baleno; verze se čtyřkolkou a hybrid budou samozřejmě těžší. Základ ceny v Británii by měl být u 10 500 liber, tj. 329 tisíc korun, až vůz v lednu 2017 přijde do prodeje. U nás ale čekejme ceny o kus níž, Ignis by měl být konkurencí Fiatu Panda, který začíná na 227 tisících Kč; se čtyřkolkou stojí Panda od 389 800 korun.

Jak je u podobných aut zvykem, Ignis nabídne široké možnosti personalizace, z nichž některé si můžeme prohlédnout na živých fotkách - spočívají v různých polepech na karoserii apod. K mání má být také odlišně lakovaná střecha, ale nic jako model Sport či produkční verze konceptu Trail, který se ukázal vloni spolu s japonskou verzí Ignisu, v plánu není. Přesný ceník se jistě dozvíme blíže k datu startu prodejů.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.

Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 1 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 01Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 2 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 02Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 3 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 03Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 4 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 04Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 5 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 05Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 6 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 06Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 7 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 07Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 8 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 08Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 9 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 09Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 10 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 11Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 11 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 12Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 12 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 13Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 13 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 14Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 14 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 15Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 15 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 16Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 16 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 17Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 17 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 18Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 18 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 19Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 19 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 20Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 20 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 21Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 21 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 22Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 22 - Suzuki Ingis 2017 Evropa zive 23
Nové Suzuki Ignis se naživo ukázalo i v docela hravých specifikacích

Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 23 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 01Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 24 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 02Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 25 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 03Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 26 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 04Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 27 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 05Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 28 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 06Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 29 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 07Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 30 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 08Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem - 31 - suzuki ignis 2017 eu prvni foto 09
Na oficiálních fotkách už se drží více při zdi

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše