Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle si teď luxusní SUV představují Američané. Říkají mu Letec
28.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kypící ochota Američanů utrácet za auta více peněz má za následek i kypící nabídku aut mířících odpovídajícím směrem. Toto je nejnovější pokus o luxusní americké SUV.
Lincoln je jednou z nejstarších automobilových značek světa, loni v srpnu oslavil sté výročí své existence. Ta je víceméně spojena s Fordem, do područí modrého oválu tato značka vstoupila pouhých pět let po svém založení. Ještě před nedávnem se zdálo, že pro Ford půjde spíše o mlýnský kámen na krku než korunní klenot v nabídce. Nicméně jak nedávno vyšlo najevo, Navigator je jedním z mála aut, na kterých Ford pořádně vydělává. A překvapivě dobře si vede i model Continental.
Lincoln je tedy v sedle a evidentně se tam hodlá udržet. Proto automobilka na autosalonu v New Yorku představila nový koncept zvaný Aviator. Stejně jako v případě modelu Navigator jde o mohutné SUV se třemi řadami sedadel. I přesto se ale hierarchicky zařadí pod svého sourozence. Mohlo by se tedy zdát, že jde jen o luxusnější Ford Explorer, nicméně do takového stavu má „Letec“ opravdu daleko.
Automobilka sice aktuálně nedala k dispozici mnoho detailů, nicméně víme, že vůz používá platformu umožňující zástavbu pohonu zadních či všech kol. Oproti tomu Explorer je čtyřkolkou. Výstavní prototyp se pyšní podobnou zadní nápravou, jakou užívá i Ford Mustang, nicméně otázkou je, jak tomu bude v sérii - Lincoln jen mohl užít dostupných komponentů, aby učinil koncept pojízdným.
V rámci motorového prostoru lze očekávat dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec EcoBoost, který dorazí buď sám, nebo v doprovodu elektromotoru. To je více než překvapivé, neboť Ford aktuálně žádný šestiválcový plug-in hybrid nenabízí, jeho vozy s alternativním pohonem používají dvoulitrový čtyřválec. Máme tu tedy zcela novou jednotku, která se jistě rozšíří napříč portfoliem.
O spotřebě či jízdní dynamice se značka nikterak nerozepisuje, pouze dodává, že vůz dostane adaptivní tlumiče, jejichž charakteristika se může automaticky měnit v závislosti na povrchu vozovky. Rouškou tajemství je zahalena převodovka, nicméně pokud tipujete desetistupňový automat, který Ford vyvinul ve spolupráci s GM, nejspíše nebudete mimo terč. S jinou možností víceméně nepočítáme.
Přesunout se můžeme k designu, který čerpá nemalou inspiraci z již zmíněných sourozenců. Zároveň je však atletičtější a spíše štíhlý než mohutný. Napomáhá tomu i lak Flight Blue, který mění odstín v závislosti na úhlu světla a jenž je zvýrazněn černými nebo chromovými detaily. Vše završuje sada vícepaprskových 22palcových kol obouvajících pneumatiky Michelin.
V rámci interiéru Lincoln sází na komfortní sedadla, jež jsou stejně jako zbytek kabiny čalouněna kůží v kombinaci odstínů Shearling Beige a Lunar Grey. Dorazily také hliníkové prvky v leteckém tématu, samozřejmostí jsou i moderní multimédia Sync spárovaná s 12palcovým středovým displejem. Vyjma něj se pak Aviator pyšní i digitálním přístrojovým štítem.
Zmínit můžeme ještě systém Co-Pilot 360, jenž umožňuje semi-autonomní řízení, či systém Phone as a Key, který nahrazuje odemykání, zamykání a startování vozu klíčkem aplikací. Součástí této technologie bude i specifický venkovní keypad, který vám poslouží ve chvíli, kdy vašemu mobilu dojdou baterie. Zda ale zdířka na klíč nedorazí ani v sérii, není jisté.
Dodat pak již jen lze, že sériová verze se očekává příští rok. Víceméně ale čekejme jen drobné nuance, případně sestup k menší velikosti litých kol. Nicméně ony dvaadvacítky stoprocentně dorazí v rámci příplatků. Na konkrétní prvky výbavy či cenu je ale momentálně ještě příliš brzy.
Lincoln Aviator se zatím ukázal jen jako koncept, sériová verze ovšem dorazí jen s drobnými nuancemi již příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 30 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 32 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz