Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle si teď luxusní SUV představují Američané. Říkají mu Letec
28.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kypící ochota Američanů utrácet za auta více peněz má za následek i kypící nabídku aut mířících odpovídajícím směrem. Toto je nejnovější pokus o luxusní americké SUV.
Lincoln je jednou z nejstarších automobilových značek světa, loni v srpnu oslavil sté výročí své existence. Ta je víceméně spojena s Fordem, do područí modrého oválu tato značka vstoupila pouhých pět let po svém založení. Ještě před nedávnem se zdálo, že pro Ford půjde spíše o mlýnský kámen na krku než korunní klenot v nabídce. Nicméně jak nedávno vyšlo najevo, Navigator je jedním z mála aut, na kterých Ford pořádně vydělává. A překvapivě dobře si vede i model Continental.
Lincoln je tedy v sedle a evidentně se tam hodlá udržet. Proto automobilka na autosalonu v New Yorku představila nový koncept zvaný Aviator. Stejně jako v případě modelu Navigator jde o mohutné SUV se třemi řadami sedadel. I přesto se ale hierarchicky zařadí pod svého sourozence. Mohlo by se tedy zdát, že jde jen o luxusnější Ford Explorer, nicméně do takového stavu má „Letec“ opravdu daleko.
Automobilka sice aktuálně nedala k dispozici mnoho detailů, nicméně víme, že vůz používá platformu umožňující zástavbu pohonu zadních či všech kol. Oproti tomu Explorer je čtyřkolkou. Výstavní prototyp se pyšní podobnou zadní nápravou, jakou užívá i Ford Mustang, nicméně otázkou je, jak tomu bude v sérii - Lincoln jen mohl užít dostupných komponentů, aby učinil koncept pojízdným.
V rámci motorového prostoru lze očekávat dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec EcoBoost, který dorazí buď sám, nebo v doprovodu elektromotoru. To je více než překvapivé, neboť Ford aktuálně žádný šestiválcový plug-in hybrid nenabízí, jeho vozy s alternativním pohonem používají dvoulitrový čtyřválec. Máme tu tedy zcela novou jednotku, která se jistě rozšíří napříč portfoliem.
O spotřebě či jízdní dynamice se značka nikterak nerozepisuje, pouze dodává, že vůz dostane adaptivní tlumiče, jejichž charakteristika se může automaticky měnit v závislosti na povrchu vozovky. Rouškou tajemství je zahalena převodovka, nicméně pokud tipujete desetistupňový automat, který Ford vyvinul ve spolupráci s GM, nejspíše nebudete mimo terč. S jinou možností víceméně nepočítáme.
Přesunout se můžeme k designu, který čerpá nemalou inspiraci z již zmíněných sourozenců. Zároveň je však atletičtější a spíše štíhlý než mohutný. Napomáhá tomu i lak Flight Blue, který mění odstín v závislosti na úhlu světla a jenž je zvýrazněn černými nebo chromovými detaily. Vše završuje sada vícepaprskových 22palcových kol obouvajících pneumatiky Michelin.
V rámci interiéru Lincoln sází na komfortní sedadla, jež jsou stejně jako zbytek kabiny čalouněna kůží v kombinaci odstínů Shearling Beige a Lunar Grey. Dorazily také hliníkové prvky v leteckém tématu, samozřejmostí jsou i moderní multimédia Sync spárovaná s 12palcovým středovým displejem. Vyjma něj se pak Aviator pyšní i digitálním přístrojovým štítem.
Zmínit můžeme ještě systém Co-Pilot 360, jenž umožňuje semi-autonomní řízení, či systém Phone as a Key, který nahrazuje odemykání, zamykání a startování vozu klíčkem aplikací. Součástí této technologie bude i specifický venkovní keypad, který vám poslouží ve chvíli, kdy vašemu mobilu dojdou baterie. Zda ale zdířka na klíč nedorazí ani v sérii, není jisté.
Dodat pak již jen lze, že sériová verze se očekává příští rok. Víceméně ale čekejme jen drobné nuance, případně sestup k menší velikosti litých kol. Nicméně ony dvaadvacítky stoprocentně dorazí v rámci příplatků. Na konkrétní prvky výbavy či cenu je ale momentálně ještě příliš brzy.
Lincoln Aviator se zatím ukázal jen jako koncept, sériová verze ovšem dorazí jen s drobnými nuancemi již příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva