Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takto vypadá nové Audi A1 v úplném základu. Podívejte se, co má místo rádia
5.9.2018 | Petr Prokopec
Nejmenší model čtyř kruhů začíná s cenou na více než půl milionu korun. Za takové peníze byste v základu čekali kde co, jen ne ošklivý plast, který zdánlivě nahradil rádio.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Toto pořekadlo bezezbytku platí také v automobilovém průmyslu, což si ostatně můžete ověřit prakticky na každém billboardu. Obvyklou taktikou výrobců je totiž uvedení kombinace nejnižší ceny a snímku lépe vybaveného či dokonce vrcholného provedení vozu. Jde sice tak trochu o nekalou praktiku, nicméně malými písmenky zmíněná informace, že vyobrazená specifikace nemusí odpovídat zmíněné ceně, vše legalizuje.
Jak ovšem ve skutečnosti vypadají vozy za onu nejnižší cenu? Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit základní Peugeot 508. Dnes se pro změnu přesuneme do tábora čtyř kruhů, konkrétně pak k Audi A1. Abychom se ovšem dostali k naprostému „holobytu“, budeme muset opustit český trh a zamířit na ten německý, kde nejmenší model značky startuje na sumě 21 150 Eur (cca 544 500 Kč).
Proč taková zajížďka, ptáte se? Jednoduše proto, že český konfigurátor Audi momentálně připomíná tábor sedláků po bitvě u Chlumce. Najdete v něm totiž jen vozy od A6 nahoru, u zbytku jsou hrátky prozatím zapovězené. V Německu tomu tak ovšem není, byť je třeba počítat s tím, že ona základní suma je o nějakých čtyřicet tisíc korun vyšší než u českého základu, o kterém informuje alespoň oficiální ceník.
Velké rozdíly v pojetí základního provedení ovšem nebudou a svým pojetím vás nejspíš překvapí. Pokud totiž v konfigurátoru zvolíte základní model, vykoukne na vás kabina, kde uprostřed palubky trůní v místě obvyklého umístění rádia či výstupu informačně-zábavního systému jen laciný výlisek z plastu. Nová A1 má v základu v těchto místech jen odkládací prostor jako kdysi Škoda Fabia Junior.
Mohlo by se tedy zdát, že nejlevnější A1 rádio vůbec nemá, což by bylo docela tristní, neboť třeba Kia Picanto startující v Německu na poloviční sumě (9 990 Eur/257 200 Kč) jej má. Pokud ovšem následně zapátráte ve výčtu sériové výbavy, zjistíte, že rádio MMI součástí standardu je. Nicméně ovládat jej lze pouze skrze digitální přístrojový štít, což vlastně ještě bizarnost celé situace umocňuje. Představte si totiž, že si objednáte vůz za více než půl milionu, který dorazí s 10,25palcovou obrazovkou za volantem či klimatizací, ovšem s ošklivě vypadající černou dírou.
Aby vše bylo ještě více německé, pak Audi vám v základu digitálním přístrojový štít vlastně ani nedá. Dostanete sice tu samou obrazovku, jako kterýkoli jiný model, pokud ale chcete mít všechny funkce digitálního řešení, musíte připlatit 150 Eur (asi 3 860 Kč) za „virtuální kokpit”. Bez něj si přes celé rozhraní displej naladíte leda ono rádio.
Za rozhraní MMI uprostřed palubní desky si pak musíte připlatit ještě víc. Platit ovšem nebudete pouze 805 Eur (20 800 Kč) za přípravu na multimediální systém MMI Navigation, jak se může na první pohled zdát. Konfigurátor vám totiž v daný moment automaticky přisoudí také onen virtuální kokpit s plnou funkčností, multifunkční a kůží obšitý volant a spárování s mobilem. Vše pak stojí 1 730 Eur (44 600 Kč).
Jinými slovy, i když je A1 v základu docela drahá, musíte si připlatit ještě skoro 50 tisíc korun, abyste v palubce neměli díru jako kdysi v nejlevnější Fabii. A to jsme jen u interiéru - připlatit bude třeba také minimálně za litá kola, neboť v základu má totiž A1 pouze ocelové patnáctky, jak vám ukáží záběry z konfigurátoru níže. Jistě, u německých automobilek nic nového, přesto se pořád dokola divíme, že si s tím nedají pokoj. Tohle přece musí zákazníky jen zbytečně dráždit.
Základní Audi A1 na první pohled nenabízí ani rádio. To ale ve skutečnosti má, ovládat jej ale můžete jen skrze digitální přístrojový štít, vedle nějž tak trůní nevzhledný černý plastový výlisek
Srovnání řešení středového panelu s Fabií Junior není přehnané, díra byla i v ní
Zdroj: Německý konfigurátor Audi A1
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva