Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tato bizarnost je prý budoucností pohonu aut, mění i řešení brzd
30.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Na první pohled to vypadá jako nová „botička” pro policii, tohle je ale víc, mnohem víc. Nové řešení zadních kol umí udělat prakticky z jakéhokoli auta čtyřkolku a hybrid, prý bez kil navíc.
O něčem takovém neslyšíme poprvé. Pro dodavatele automobilek je lákavá představa vyvinout řešení, kterým bude možné relativně jednoduše, levně a bez přebytečné hmotnosti udělat z na trhu převažujících vozů s předním pohonem čtyřkolky, které navíc nabídnout alespoň částečně elektrický pohon. První je lákavé pro zákazníky, druhé pro samotné výrobce, neboť by se tak mohli dopracovat k nižší průměrné spotřebě a tedy i nižším emisím CO2 - jedno i druhé je ve většině vyspělých zemí sledováno a regulováno.
Nabízí se tedy možnost přidat zadní nápravě elektrický pohon, který bude pracovat nezávisle na tom předním. Některé automobilky něco takového nabízí, ale velmi okrajově. Též další dodavatelé pro automobilový průmysl dříve přišli s nápady, jak něco takového autům „přidávat”, žádný ale nedospěl k řešení tak elegantnímu, jako americká firma Orbis. I když na první pohled zrovna elegantně nevypadá.
Vynález zvaný Ring-Drive též přidává pohon zadní nápravy, na rozdíl od známých alternativ ale naprosto vše krom akumulátorů vměstná do samotných kol, takže zástavba nevyžaduje žádné konstrukční změny vozu. Orbis tvrdí, že na zadní kola jakéhokoli vozu namontuje elektromotor o výkonu cca 70 koní s 48voltovým okruhem v kombinaci s dvourychlostní převodovkou na míru. Přídavný pohon na baterie pochopitelně zlepší trakci i dynamiku a dokáže též snížit alespoň normovanou spotřebu.
Jistě si říkáte, že to je nesmysl, že takové kolo bude vážit desítky kil a projev jakéhokoli auta leda zruinuje. Autoři ale slibují, že modifikovaná kola se vším všudy nemají větší hmotnost, než ta standardní z továrny. Skoro se tomu zdráháme věřit, ale při použití těch správných materiálů je možné všechno.
V případě demonstračního auta jsou kola osazena na současné Hondě Civic Type R, už tak velmi rychlém autě, které Severní smyčku Nürburgringu obkroužilo v čase 7 minut a 43,8 sekundy, rekordním výsledku mezi předokolkami. I v jejím případě má dodatečný pohon snížit čas zrychlení na stovku o jednu sekundu. Další slibované výhody se týkají úspory paliva a zlepšené brzdné schopnosti díky velkému kotouči přímo zabudovanému do ráfku. Brzdná plocha kotouče by se měla zvětšit nejméně o 50 procent.
Odvážný projekt je do detailu k vidění níže. Vypadá opravdu svérázně, proti námitce na adresu ošklivého vzhledu se ale Orbis ohrazuje možností volby jakéhokoliv krytu, který celé řešení schová před zraky okolí. Přídavný mechanismus lze použít nejen na auta, ale dokonce i na motocykly a autoři jej označují za budoucnost pohonu aut. Možné to je, tedy pokud by Ring-Drive ke všem slibovaným vlastnostem byl i relativně dostupný. O jeho ceně ale zatím nepadlo ani slovo...








Americký vynález autu relativně snadno přidává zadní, hybridní i elektrický pohon a přitom prý nezvyšuje hmotnost kola jako celku. Je-li tomu tak, mohou jej skutečně čekat světlé zítřky
Zdroj: HondaPro Jason@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva