Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší

7.6.2017 | Marek Bednář | 18 příspěvků

Severní smyčka Nürburgringu se peklem nazývá primárně z jiného důvodu. V podobné místo ale umí proměnit i z ryze finančního pohledu.

Dopravní nehody se stávají a když se při „turistických jízdách” na Severní smyčce Nürburgringu někdo rozhodne zkoušet limity svých schopností i možností svého auta, stávají se ještě snáz. Nordschleife je okruh záludný a videa plná nehod, které se na něm odehrály, jsou běžně k vidění.

Veselý není pohled na jejich následky v žádném případě, však už jen poškozené auto může snadno znamenat problém v ceně stovek tisíců Kč. Co ovšem snad žádné ze zmíněných videí nepřibližuje, jsou další náklady, které jsou s havárií na Ringu spojené. Odtah auta z okruhu zpátky domů či náklady na jeho opravu se vám jistě vyjeví hned, jenže je tu ještě pár dalších věcí - cena oprav poškozené trati, výjezdu safety caru, odtahovky či dokonce uzavření okruhu a dalších podobných „libůstek”.

Pokud byste očekávali, že něco takového bude v ceně, když třeba za roční permanentku člověk dá přes 50 tisíc korun a i při občasných výletech létají vzduchem stovky Eur, byli byste na velkém omylu. Společnost provozující Nordschleife vám nedá v případě nehody doslova nic zadarmo, dokonce je rozepsáno zvlášť demontování poškozeného kusu svodidel a montáž nového. A že byste mohli ušetřit vlastní montáží, dost pochybujeme.

Ceny nejsou v žádném případě nízké - jen jednorázový výjezd odtahovky, která vás dostane z trati na parkoviště, přijde na 500 Eur, tedy asi 13 tisíc korun. Výměna svodidel stojí 51 Eur (1 340 Kč) za každý metr, protože demontáž a montáž jsou placené zvlášť. Tato cena navíc platí, jsou-li svodidla jednoduchá. Když jsou nad sebou dvoje, troje či čtvery svodidla - a že taková místa nejsou na Ringu vůbec vzácná, spíše naopak - jsme na 102, 153 či 204 Eurech (až skoro 5 400 Kč) za každý metr délky, a to bez podpěr.

Jedna podpěra stojí (opět je tu zvlášť účtována montáž a demontáž) v přepočtu přes 1 300 Kč jedna a ke všemu se váže i paušální poplatek skoro 4 900 Kč za to, že se opravou svodidel vůbec někdo začne zabývat. Navíc si nedělejte iluzi, že když uděláte ve svodidlech malý důlek, že to někdo nechá být, nebo že když je poškodíte v délce 30 cm, že vás to bude stát zlomek zmíněných cifer. Naopak, svodidla jsou montována v různě dlouhých segmentech a snadno se může stát, že i malé poškození znamená výměnu třeba 10 metrů svodidel. A to pořád není vše, jak ukáže tabulka.

Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 1 - cena nehody na ringu tab

Pokud se vám tedy „podaří” dát pořádnou ránu do desetimetrového segmentu svodidel, která povede k výjezdu odtahovky, safety car a hodinovému uzavření okruhu (běžná doba při vážnějších nehodách, vyúčtuje vám za to vedení okruhu 4 809 Eur (skoro 127 tisíc Kč), což v případě nehody obyčejnějším a nebo starším autem může snadno být více než škoda, kterou způsobíte vlastnímu vozu. Připočtete si alespoň 800kilometrový odtah domů a z krásného výletu se může stát velmi drahý špás.

Tabulka navíc neobsahuje náklady na případný výjezd zdravotnické záchranné služby, v případě, že dojde i ke zranění. A že někdy bývá přivolán i vrtulník. Ovšem, tohle může krýt zdravotní pojištění na cesty do zahraničí, stejně tak může krýt i výše zmíněné škody jiné pojištění spojené s autem či vámi jako řidičem. S havarijním pojištěním a běžným pojištěním odpovědnosti to ale bývá na Nordschleife složité - technicky vzato jde o zpoplatněnou veřejnou silnici, s ohledem na její způsob využití ji ale pojišťovny stále častěji zvlášť vylučují z platnosti pojištění v obecných podmínkách či konkrétních pojistných smlouvách. Tady bude nejlepší směřovat dotaz na konkrétní pojišťovnu.

Pochopitelně, nechceme vás tím odrazovat od návštěvy tohoto výjimečného místa, ani vás tím nutit k nějaké přehnané opatrnosti, to si pak jízdu po Ringu stěží užijete. Jen je lepší vědět o těchto věcech předem a být na ně připraveni. I ježdění po Severní smyčce je zkrátka mincí se dvěma stranami a je dobré se předem seznámit s oběma...

Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 2 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 01Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 3 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 02Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 4 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 03Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 5 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 04Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 6 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 05Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 7 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 06Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 8 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 07Jak drahé je bourat na Nordschleife? Zničené auto může být to nejmenší - 9 - Audi S4 Avant Quattro nehoda Nordschleife video 08
Toto je na poměry Nordschleife relativně drobná nehoda. I ta ale vedla k poškození svodidel, výjezdu odtahovky a pochopitelně poškození vozu. Šestimístnou sumu v korunách stála majitele nepochybně

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 18 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše