Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tato bizarnost je prý budoucností pohonu aut, mění i řešení brzd
30.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Na první pohled to vypadá jako nová „botička” pro policii, tohle je ale víc, mnohem víc. Nové řešení zadních kol umí udělat prakticky z jakéhokoli auta čtyřkolku a hybrid, prý bez kil navíc.
O něčem takovém neslyšíme poprvé. Pro dodavatele automobilek je lákavá představa vyvinout řešení, kterým bude možné relativně jednoduše, levně a bez přebytečné hmotnosti udělat z na trhu převažujících vozů s předním pohonem čtyřkolky, které navíc nabídnout alespoň částečně elektrický pohon. První je lákavé pro zákazníky, druhé pro samotné výrobce, neboť by se tak mohli dopracovat k nižší průměrné spotřebě a tedy i nižším emisím CO2 - jedno i druhé je ve většině vyspělých zemí sledováno a regulováno.
Nabízí se tedy možnost přidat zadní nápravě elektrický pohon, který bude pracovat nezávisle na tom předním. Některé automobilky něco takového nabízí, ale velmi okrajově. Též další dodavatelé pro automobilový průmysl dříve přišli s nápady, jak něco takového autům „přidávat”, žádný ale nedospěl k řešení tak elegantnímu, jako americká firma Orbis. I když na první pohled zrovna elegantně nevypadá.
Vynález zvaný Ring-Drive též přidává pohon zadní nápravy, na rozdíl od známých alternativ ale naprosto vše krom akumulátorů vměstná do samotných kol, takže zástavba nevyžaduje žádné konstrukční změny vozu. Orbis tvrdí, že na zadní kola jakéhokoli vozu namontuje elektromotor o výkonu cca 70 koní s 48voltovým okruhem v kombinaci s dvourychlostní převodovkou na míru. Přídavný pohon na baterie pochopitelně zlepší trakci i dynamiku a dokáže též snížit alespoň normovanou spotřebu.
Jistě si říkáte, že to je nesmysl, že takové kolo bude vážit desítky kil a projev jakéhokoli auta leda zruinuje. Autoři ale slibují, že modifikovaná kola se vším všudy nemají větší hmotnost, než ta standardní z továrny. Skoro se tomu zdráháme věřit, ale při použití těch správných materiálů je možné všechno.
V případě demonstračního auta jsou kola osazena na současné Hondě Civic Type R, už tak velmi rychlém autě, které Severní smyčku Nürburgringu obkroužilo v čase 7 minut a 43,8 sekundy, rekordním výsledku mezi předokolkami. I v jejím případě má dodatečný pohon snížit čas zrychlení na stovku o jednu sekundu. Další slibované výhody se týkají úspory paliva a zlepšené brzdné schopnosti díky velkému kotouči přímo zabudovanému do ráfku. Brzdná plocha kotouče by se měla zvětšit nejméně o 50 procent.
Odvážný projekt je do detailu k vidění níže. Vypadá opravdu svérázně, proti námitce na adresu ošklivého vzhledu se ale Orbis ohrazuje možností volby jakéhokoliv krytu, který celé řešení schová před zraky okolí. Přídavný mechanismus lze použít nejen na auta, ale dokonce i na motocykly a autoři jej označují za budoucnost pohonu aut. Možné to je, tedy pokud by Ring-Drive ke všem slibovaným vlastnostem byl i relativně dostupný. O jeho ceně ale zatím nepadlo ani slovo...
Americký vynález autu relativně snadno přidává zadní, hybridní i elektrický pohon a přitom prý nezvyšuje hmotnost kola jako celku. Je-li tomu tak, mohou jej skutečně čekat světlé zítřky
Zdroj: HondaPro Jason@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva