Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tímhle Porsche naštvalo sběratele. Nejnovější 911 je nestoudný klon eRka
13.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka je 911 R blízko tak moc, jak to jen jde. Je sice o chlup pomalejší, ale také výrazně levnější, zvláště pak ve srovnání se současnými cenami eRka.
O novém Porsche 911 GT3 Touring Package jsme mohli začít snít o trochu dříve, než automobilka zamýšlela, neboť to nejpodstatnější o něm uniklo do éteru s předstihem. Tuto touhu nyní mohou dále posílit materiály z živé premiéry. Nicméně jelikož původní článek díky přívalu frankfurtských novinek poněkud zapadl, sluší se připomenout, co lze od novinky očekávat a proč je už teď velkým trnem v oku majitelů 911 R.
Do značné míry totiž skutečně jde o „eRko“, jen v nelimitovaném provedení. Nad zadní nápravou opětovně trůní atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec, jenž byl naladěn na stejných 500 koní a 460 Nm točivého momentu. S pohonnou jednotkou je pak úplně stejně spojena výlučně šestistupňová manuální převodovka, s níž vůz zrychlí z klidu na stovku za 3,9 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 316 km/h.
I to jsou prakticky stejné parametry, jimiž je ověnčeno i Porsche 911 R. To zvládne první disciplínu o desetinu rychleji, v rámci druhé pak jede o 7 km/h rychleji. Vliv na to má zejména nižší hmotnost, neboť „eRko“ dostalo karbonovou kapotu, hořčíkovou střechu nebo polykarbonátová okna. Provedení 911 GT3 Touring Package spoléhá na méně exotické prvky, to je ale jediný podstatnější rozdíl.
Ve své podstatě tu tedy máme opět model 911 GT3, který ovšem přišel o monstrózní zadní křídlo. Místo něj disponuje jen automaticky ovládaným spoilerem, zároveň počítá s exkluzivnější výbavou, do které spadá třeba stříbrná linka okolo oken. Dále můžeme zmínit příchod ostřikovačů čelních světel, samotné pozadí lamp pak bylo na obou koncích vozu zatmaveno. Uvnitř pro změnu Alcantaru nahradilo kožené čalounění, jímž jsou potaženy volant, řadicí páka, dveřní panely a spodní část středové konzole. V rámci sedadel pak byla použita speciální černá látka ozdobená nápisy Porsche. Nechybí ani dekory ze zatmaveného hliníku.
Pokud tedy odhlédneme od zadního křídla, pak nové Porsche 911 GT3 Touring Package nabízí více než jeho dosud známý sourozenec a jen nepatrně méně než verze R. Ve srovnání s GT3 je navíc „cestovní provedení” stejně rychlé, pokud bereme v potaz verzi s manuálem. A nakonec i stejně drahé, v obou případech totiž cena na německém trhu startuje na částce 152 416 Eur (cca 3 979 500 Kč). A to je docela příznivá cena, uvážíme-li, za kolik se dnes prodávají limitovaná eRka. Hněvu jejich majitelů-sběratelů se tedy nelze divit - už GT3 s manuálem poslala ceny 911 R dolů a tato verze bude mít na jejich hodnotu zřejmě ještě ničivější efekt...
















Nové Porsche 911 GT3 Touring se předvedlo přímo ve Frankfurtu...
...připomenout můžeme i menší sadu oficiálních snímků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva